مجلس

تمهیدات دستگاه‌ها برای سفر اربعین بررسی شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه ۲۱ مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست امروز کمیسیون عمران مجلس با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی از جمله معاون حمل و نقل جاده‌ای، مدیرعامل راه آهن، رئیس سازمان هواپیمایی، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولان ستاد اربعین، نیروی انتظامی، بیمه مرکزی با هدف بررسی اقدامات و تمهیدات صورت گرفته برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: مسئولان حاضر هر کدام گزارشی از اقدامات خود ارائه کرده و پیش‌بینی‌های انجام شده از تعداد زائران و ناوگان در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی در روزهای اوج تقاضا رفت و برگشت مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس، پیش‌بینی‌های انجام شده حدود ۴ میلیون زائر با افزایش حدود ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته از مسیرهای زمینی تردد خواهند داشت که بیش از ۹ هزار ناوگان جهت ارائه خدمات نیاز است و تمهیداتی نیز برای رفع مشکلات و روانی تردد صورت گرفته است.

ایری بیان کرد: از جمله تمهیدات صورت گرفته می‌توان به زمانبندی پیش فروش بلیت و نرخ جا به جایی زائران، راه‌اندازی مراکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پایانه‌های مرزی، توسعه سامانه‌های نرم افزاری، بهره برداری از پهپادها در ارسال بر خط تصاویر و همچنین تشکیل قرارگاه دائمی اربعین در ستاد و استان‌ها، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان با هدف مدیریت سفرها اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عملکرد تمامی دستگاه‌ها را زیر نظر داشته و پس از مراسم هم در نشستی همه ابعاد و عملکردها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. امیدواریم این مراسم بدون مشکل و با شکوه همیشگی برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا