سیاسی

آنچه ما هدف گرفته بودیم یک کابینه مطلوب بود، آنچه امروز می‌بینیم کابینه مقدور بود / بخشی از موانع مربوط به استعلام هاست، بخشی هم توجه به نظرات مجلس دوازدهم بود / فقدان یک وزیر از اهل سنت از نواقص این لیست تلقی می‌شود / جبهه اصلاحات از اقدامات شورای راهبردی دفاع می‌کرد و تلاش داشت که یک کابینه مطلوب شکل بگیرد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

دولت پزشکیان با دو وزیر از دولت قبل، یک وزیر زن و تعداد قابل توجهی چهره گمنام و با رده سنی بالا ۵۵ سال تشکیل شد. این کابینه به نظر می‌رسد چندان مطلوب اصلاح طلبان و سبد رأی پزشکیان نباشد، اما محدودیت‌های پزشکیان در انتخاب وزرا، ادعایی است که حامیان او برای ترکیب لیست وزرا مطرح می‌کنند.

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، درباره ماهیت کابینه دولت چهاردهم به «انتخاب» گفت: طی چند وقت اخیر آقای ظریف و دوستان ایشان در کمیته‌ها و شورای راهبردی با مشارکت بخش خصوصی تلاش کردند تا سه تا پنج نفر برای هر وزارتخانه معرفی شود. آنچه ما هدف گرفته بودیم یک کابینه مطلوب بود، آنچه امروز می‌بینیم کابینه مقدور بود. فرق است بین یک کابینه مطلوب با یک کابینه مقدور.

وی درباره محدودیت‌های رئیس جمهور برای انتخاب وزرا بیان کرد: این شکاف شاید برخی از دوستان ما را قانع نکند، اما توجه داشته باشیم که رئیس جمهور با محدودیت‌های قانونی و سیاسی مواجه بودند. بخشی از این موانع مربوط به استعلام هاست که قانوناً باید از نهاد‌های امنیتی شود، بخشی هم به نظر من توجه به نظرات مجلس دوازدهم بود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره نقاط مثبت و منفی کابینه اظهار داشت: از نقاط برجسته این لیست، یک وزیر خارجه، اقتصاد، بهداشت، کار، فرهنگ و صمت مطلوب است. حضور یک وزیر زن هم از نقاط قابل دفاع کابینه است. فقدان یک وزیر از اهل سنت هم از نواقص این لیست تلقی می‌شود. انشالله آقای رئیس جمهور

مرعشی درباره مطالبه جبهه اصلاحات از کابینه دولت چهاردهم گفت: جبهه اصلاحات از اقدامات شورای راهبردی دفاع می‌کرد و تلاش داشت که یک کابینه مطلوب شکل بگیرد و تا حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا