استان ها

امروز وحشت انتظار پاسخ ایران سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی محمد نایینی پیش از ظهر یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در سپاه استان قم برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت کار خبرنگاران در شرایط جنگی مضاعف تر است چراکه آنها روایت گر و رزمنده هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز ما درگیر جنگ ترکیبی هستیم و بخشی اصلی این جنگ، جنگ شناختی و روایت‌ها است.

وی افزود: خبرنگاران اراده فرماندهان را مستحکم می‌کنند و به آنان اعتماد به نفس می‌دهند و میدان جنگ را عمق می‌دهند.

سردار نائینی ادامه داد: افکار عمومی امروز مولفه اصلی قدرت ملی است و دشمن ذهن، باور و اراده ما را هدف قرار داده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: رسانه‌ها سلاح اصلی جنگ ترکیبی هستند و مهمات این سلاح‌ها محتوایی است که خبرنگاران تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: تخریب ارزش‌ها، هویت یک جامعه، فرهنگ، عوامل وحدت و هم بستگی یک جامعه خطرناک ترین تهدید برای آن جامعه و ملیت است.

سردار نائینی گفت: وقتی جامعه نسبت به داشته‌های خود دچار تردید باشد و بدون انگیزه باشد، بنیان جامعه سست می‌شود و هویت تغییر میکند و موجب شکل‌گیری رفتارهای معارض می‌شود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: رسالت اصلی خبرنگاران و اصحاب رسانه افزایش قدرت تمیز، تشخیص و آگاهی در جامعه است چراکه جامعه آگاه و بصیر جامعه ای است که دارای فهم سیاسی باشد و فریب روایت تحریف را نخورد.

وی اذعان کرد: قطعاً خبرنگاران انسان‌های خنثی و بی تفاوت نیستند چراکه در دل حوادث قرار می‌گیرند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رسانه‌ها و خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین و امید آفرینی قرار دارند.

سردار نائینی تصریح کرد: هر کسی بهتر بتواند تصویر سازی کند، موفق است و دشمن به دنبال این است که در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی یک نوع نابینایی ایجاد کند تا خواسته خود القا کند.

وی گفت: در میدان جنگ، محرومیت زدایی و همه عرصه‌های مجاهدت و خدمت در این میادین اگر راویان نباشد، این مجاهدت ها به تصویر کشیده نمیشود

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: متاسفانه عملیات رسانه ما و مجاهدت‌های جامعه رسانه ما متناسب با مجاهدت ها نیست.

سردار نائینی با تصریح بر اینکه گاهی روایت خوب را میتوان از دل شکست‌ها روایت کرد، بیان کرد: در جنگ روایت‌ها واقعیت عینی مهم نیست، بلکه تصویر سازی مهم است.

وی افزود: دشمن با تصویر سازی ما را دچار چالش میکند و این موضوع مانند این است که مکسی دستاورها را می‌بیند ولی دچار تردید است و بدبینی دارد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: انتشار اخبار با تصویر سازی هدف مند در جنگ روایت انجام می‌شود.

سردار نائینی ادامه داد: اتاق فکر و نخبگان فکری آمریکایی وقتی ایران را روایت می‌کنند می‌گویند که ایران امروز کشوری مستقل و پیش برنده مقاومت و بی ثبات کننده امنیت اسراییل است.

وی عنوان کرد: خبرنگاران می‌توانند در مقابل دشمنان عملیات انجام دهند و اگر بخواهیم ببینیم که چقدر موفق هستیم باید ببینیم که تصویر پیشرفت نظام در جامعه چگونه است و چقدر با آن فاصله داریم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز با توجه به تنوع رسانه‌ها و حساسیت افکار عمومی با کثرت روایت مواجهه هستیم و مقام معظم رهبری بارها خطاب به دستگاه‌های مسئول فرمودند که باید اعتماد افکار عمومی را با تبلیغ درست و انعکاس هنرمندانه عملکرد بدست بیاورید.

سردار نائینی ادامه داد: ایمان و اعتماد وقتی آسیب دید، مهمترین سرمایه اجتماعی از دست می‌رود و ما باید صادقانه و به موقع روایت کنیم و همواره با دانش و مهارت ارتباطی باشد.

وی گفت: جهاد تبیین یعنی به ابهام آفرینی‌ها پاسخ مستدل داده شود و مجال روایت گری از دیگران گرفته شود و در این جنگ به اولین چیزی که نیاز داریم این است که آن را باور کنیم.

سخنگوی سپاه عنوان کرد: سرعت و واکنش به موقع در اطلاع سانی یکی از شاخص‌های روایت مطلوب است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مهمترین دستورالعمل دشمن در جنگ ترکیبی، روایت گری است ضمن اینکه آنان قبل از حادثه برای توطئه‌های خود دستور العمل دارند.

سردار نائینی گفت: ترور شهید اسماعیل اسماعیل نقض حاکمیت ملی و حقوق بشر و مصداق بارز صلح و امنیت بین المللی است و متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل از جنایت کاری صهیونیستی و پاسداشت حقوق بین الملل بواسطه حمایت از آمریکا و غرب ناتوان است.

وی ادامه داد: امروز در جوامع بین المللی شاهد تحریف یک جانبه حقوق بشر هستیم و ترور اخیر بخشی از جنگ ترکیبی و سیاسی و شناختی بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمن از عملیات تروریستی روایت سازی می‌کند و هدف آن تضعیف جبهه مقاومت است لذا او در این امر شکست خورده است.

سردار نائینی خاطرنشان کرد: امروز وحشت از انتظار پاسخ همه سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفته است و دشمن فکر می‌کند که می‌تواند شکست میدان را با ترور جبران کند و یقیناً موجودیت رژیم صهیونسیتی با چالش مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا