سیاسی

صبحانه خبری، ۲۰ مرداد ۱۴۰۳؛ از توضیح نمایندگی ایران در سازمان ملل درمورد نحوه پاسخ نظامی به اسرائیل تا روایت وال استریت ژورنال از پیام تازه امریکا به ایران

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ناآرامی در بند زنان زندان اوین
طبق اعلام سازمان زندان‌ها در ساعت روز ۱۶ مرداد ماه تعدادی از زندانیان بند زنان با تحریک نرگس محمدی به سمت افسر نگهبانی هجوم آورده و قفل درب منتهی به حیاط بیرونی را شکسته و قصد خروج از بند را داشتند. بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان زندان‌ها، با حضور به موقع پرسنل حفاظت بازداشتگاه و مدیر بازداشتگاه، علی رغم ضرب و شتم پرسنل توسط زندانی‌های معترض، بدون اینکه هیچکدام از مددجویان مورد ضرب و شتم قرار بگیرند، به داخل بند عودت داده شدند. 

پاکستان ارائه موشک‌های بالستیک به ایران را تکذیب کرد
پاکستان گزارش‌ها مبنی بر ارائه موشک‌های بالستیک توسط اسلام آباد به ایران را تکذیب کرد. گفتنی است که ساعاتی پیش نیز سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» مبنی بر تکاپوی پاکستان برای همکاری‌های موشکی با ایران در صورت هرگونه حمله نظامی اسرائیل گفت: این گزارش از اساس جعلی است، از این رو باید در موقعیت حساس کنونی نسبت به اخبار جعلی و ادعا‌های نخ نما هوشیار باشیم. 

ترور سامر الحاج، یکی از رهبران حماس توسط اسرائیل
جنبش حماس از شهادت فرمانده سامر الحاج در حمله‌ای در شهر صیدا در جنوب لبنان خبر داد. در همین حال نیز ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد: ما سامر الحاج، یکی از رهبران جنبش حماس در لبنان را در یک حمله هوایی ترور کردیم. 

تسلط اوکراین بر تأسیسات گازپروم روسیه در کورسک
گزارش‌های اوکراینی از تسلط بر تأسیسات گازپروم روسیه در کورسک خبر می‌دهند. رخنه ارتش اوکراین به این ناحیه با صد‌ها نیرو که از روز ۱۶ مرداد آغاز شد بزرگترین حمله این کشور به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ است. 

روایت وال استریت ژورنال از پیام تازه امریکا به ایران
وال استریت ژورنال به نقل از مقامات امریکایی از پیام جدید واشنگتن به تهران و جزئیات آن خبر داد. پیام آمریکا به تهران تهدید به اقدام نظامی آمریکا علیه ایران نبود، بلکه هشدار در مورد خطرات تحریک اسرائیل و برانگیختن واکنش نظامی شدید این کشور بود. ایالات متحده به ایران اعلام کرده است که آماده است همانند آوریل گذشته، از نیروی نظامی برای دفاع از اسرائیل استفاده کند.

بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا
قطر، مصر و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک از اسرائیل و حماس دعوت کردند که مذاکرات آتش بس در غزه را از سر بگیرند. در این بیانیه آمده است که ما از اسرائیل و حماس دعوت کردیم تا در ۱۵ آگوست در دوحه یا قاهره مذاکرات را از سر بگیرند.

حماس خواستار آزادی مروان البرغوثی شد
اسکای نیوز عربی نوشت: حماس خواستار آزادی مروان البرغوثی و رهبران سایر گروه‌ها در مرحله اول معامله تبادل شد. این رسانه افزود: درخواست حماس مورد پذیرش و حمایت میانجیگران و طرف آمریکایی قرار گرفت. 

گزارش جدید ظریف از جلسه ۲۰۰ دقیقه‌ای شورای راهبری
 ظریف گزارشی جدید از شورای راهبری ارائه داد و گفت: نگرانی‌ها نسبت به برخی شایعات توسط اعضای محترم شورای راهبری بیان گردید. اعضای شورای راهبری همچنین گزارش رئیس دفتر محترم رئیس جمهور را از مصاحبه‌های دکتر پزشکیان بزرگوار با برخی نامزدها (که به معنی قطعی بودن هیچیک از آنان نیست و بعضا برای یک مسئولیت با چند نفر مصاحبه شده است) و آخرین وضعیت گزینه‌های عضویت در هیئت دولت شنیدند و  دیدگاه‌های خود را جهت انتقال به ریاست محترم جمهوری به ایشان بیان کردند. 

قالیباف: اگر می‌توانیم با مذاکره به آرمان‌های خود برسیم، مگر بی عقلیم که با جنگ و خونریزی، آن را دنبال کنیم
محمدباقر قالیباف در گردهمایی سالانه طلاب عصر انقلاب در حسینیه جماران، گفت: اگر جایی می‌توانیم با مذاکره به آرمان‌های خود برسیم، مگر بی عقلیم که با جنگ و خونریزی، آن را دنبال کنیم.

دستور رهبر انقلاب برای مجازات شدید رژیم صهیونیستی اجرایی خواهد شد
سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که دستورات مقام معظم رهبری درباره مجازات شدید اسرائیل و گرفتن انتقام خون شهید اسماعیل هنیه واضح و صریح است.وی افزود: دستورات رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن، اجرا خواهد شد و این وظیفه کنونی ایران است. 

مصدومیت، طلا را از حسن یزدانی گرفت
حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در شرایطی که در حین مبارزه فینال المپیک پاریس از ناحیه کتف شدیدا دچار آسیب دیدگی شده بود، نتیجه را به کشتی گیر روسی الاصل بلغارستان واگذار کرد. 

ایران: امیدواریم پاسخ ما لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی در غزه نزند
نمایندگی ایران در سازمان ملل  گفت: برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ما است؛ هر توافقی که حماس بپذیرد، مورد قبول ما هم خواهد بود. امنیت و حاکمیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل نقض شده است. ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد؛ اما امیدواریم پاسخ ما در زمان و به‌گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی نزند.  

شاهکار برخورداری نیمه کاره ماند
مهران برخورداری تکواندوکار شایسته وزن ۸۰- کیلوگرم ایران به مدال نقره بازی‌های المپیک پاریس رسید. در راند نخست در حالیکه مهران پیش بود، اما در ۲ ثانیه پایانی، نماینده تونس چهار امتیاز گرفت و برنده شد. مهران در راند دوم نیز نتوانست به برتری دست یابد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا