استان ها

نمایندگان با تشکیل فراکسیون مطبوعات مشکلات خبرنگاران رادنبال کنند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی بعدازظهر شنبه در نشست صمیمی مجمع نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی با مدیران و نمایندگان رسانه های استان که به مناسبت روز خبرنگار و به همت خانه مطبوعات استان قم برگزار شد گفت: طی روزهای گذشته و در ایام روز خبرنگار هیات مدیران خانه مطبوعات استان قم به منظور پیگیری دغدغه ها و مشکلات جامعه رسانه ای قم جلسات مختلفی با مسوولان استانی داشته اند اما از آنجا که برخی از مشکلات اهالی رسانه ساختاری است و باید در مجلس شورای اسلامی و دولت مورد پیگیری قرار گیرد این جلسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر خبرگزاری مهر استان قم بیان کرد: یکی از آسیب هایی که امروز با آن مواجه هستیم موضوع صدور مجوزهای رسانه است که این روند آسیب هایی به همراه دارد و به تدریج موجب کاهش اثر گذاری رسانه و بی خاصیت شدن کارکرد آنان خواهد شد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم افزود: پیشنهاد می شود فراکسیون مطبوعات در دوره جدید مجلس شورای اسلامی تشکیل شود و نمایندگانی که در این عرصه دغدغه دارند برای حل ریشه ای و ساختاری رسانه ها و خبرنگاران در قالب این فراکسیون اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته برخی از نمایندگان با تشکیل این فراکسیون موافقت کردند که از نمایندگان قم هم انتظار می رود در این عرصه ورود کنند.

بخشی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه با ایجاد سازمان نظام جامع روزنامه نگاری مرتفع خواهد شد افزود: در دولت سیزدهم این امر در کمیسیون فرهنگی دولت به نهایی شد اما فرصت طرح و تصویب در صحن دولت و بعد از آن در مجلس شورای اسلامی فراهم نشد که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در این زمینه پیگیری های لازم را انجام دهند تا این موضوع به سرانجام برسد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم در ادامه عنوان کرد: استان قم در حال حاضر با ۵۶۸ رسانه دارای مجوز رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد که این امر سبب شده با تعدد رسانه ها امروز حتی رسانه های رسمی و خبرگزاری ها با کمبود خبرنگار میدانی و متخصص مواجه باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا