ورزشی

رمضانوف پس از شکست یزدانی: این طلا به زندگی سخت خانواده ام کمک می کند

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ماگومد رمضانوف، ورزشکار بلغارستانی، در مورد طلایش در بازی‌های ۲۰۲۴ کشتی آزاد در وزن ۸۶ کیلوگرم اظهار نظر کرد.

به گزارش ایسنا، در دیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس، ‌حسن یزدانی، دارنده یک مدال طلا و یک نقره المپیک و سه طلا، سه نقره و یک برنز جهان، مقابل ماگومد رمضانوف، کشتی‌گیر روسی بلغارستان به روی تشک رفت و در همان ثانیه‌های نخست مبارزه از ناحیه کتفی که چند ماه پیش آن را به تیغ جراحان سپرده بود، شدیدا احساس درد کرد و در نهایت کشتی با برتری این کشتی‌گیر بلغار به پایان رسید.

صحبت‌های رمضانوف را بعد از این کشتی می‌خوانید:

چه برنامه‌ای دارید؟ بعد از المپیک چه خواهید کرد؟

بیایید ببینیم، شاید لازم باشد جایی برویم، با کسی ملاقات کنیم. هدف اصلی ملاقات مربی شخصی و خانواده‌ام است. نمی‌توانم تصور کنم خانواده ام الان چقدر خوشحالند. مادر، برادران، خواهرانم، که زندگی سخت، یکنواخت و بدی دارند. امیدوارم این مدال به زندگی آنها آرامش دهد.

این مدال برای شما چه معنایی دارد؟

خیلی معنی دارد! پدرم این مدال را می خواست. خوشحالم که آن را برای او آوردم؛ هرچند او دیگر در بین ما نیست. مهمترین چیز در زندگی خانواده است، نه این مدال، بله خانواده!

المپیک چطور بود؟

خیلی خوب بود. فرانسه برای من کشور غریبه ای نیست و همه بچه هایی که اینجا هستند دوستان بسیار صمیمی من هستند.

رمضانوف تا ژانویه ۲۰۲۲ برای روسیه رقابت کرد و پس از آن تابعیت ورزشی خود را تغییر داد. او همچنین در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۰ رم در وزن ۷۹ کیلوگرم  نقره و در جام جهانی ۲۰۱۹ یاکوتسک طلا گرفت.

خوشحالی مامیاشویلی از قهرمانی رمضانوف

همچنین مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه گفت: رمضانوف کشتی گیر شایسته و خوبی است. او در وزن غیر المپیکی بود و الان شایستگی اش را نشان داد. از صمیم قلب به او تبریک می گویم. همه قبل از کشتی می گفتند یزدانی قهرمان می شود ولی ماگومد روحیه روسی و داغستانی را نشان داد. او یک مرد واقعی است. به هر حال او یک روس است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا