سیاسی

صبحانه خبری، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳؛ از پیام آمریکا به ایران تا زمان نهایی شدن فهرست وزرای دولت پزشکیان

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سقوط بورس‌ها در جهان
در پی برخی گمانه زنی‌ها پیرامون پاسخ ایران به ترور شهید هنیه، «بلومبرگ» گزارش داده که اسرائیل به دلیل ترس از این حمله، بزرگ‌ترین افت بورس از ماه اکتبر تاکنون را تجربه کرده است. بورس اروپا هم به پایین‌ترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسیده و زیان‌های بازار سهام عربستان بیش از ۳.۳ درصد شده است.

زمان نهایی شدن فهرست وزرای دولت پزشکیان
معاون راهبردی رییس‌جمهور گفت: استعلام‌های دستگاه‌های نظارتی باید به دست ما برسد و تقریباً درگیر این استعلامات هستیم؛ برای هر وزارتخانه ۳ نامزد داریم. وی درباره زمان نهایی شدن لیست وزرا تأکید کرد: نمی‌دانم و بعید می‌دانم؛ احتمالا به شنبه‌ آینده می‌رسد.

۱۰۰ میلیارد پول در جیب محیط زیست برای سکوت؟
احمد شریعتی، عضو شورای شهر اصفهان، درباره کمک صنایع به محیط زیست اصفهان و خارج کردن صنایع از مرحله آلایندگی به «انتخاب» گفت: «در یک جلسه‌ای با حضور مدیرکل محیط زیست گفتند که از آلایندگی صنایع فولاد و پالایشگاه ونیرگاه شکایت کردیم، ما هم تحسین کردیم؛ بعد از آن گفتند که فولاد و پالایشگاه آلاینده نیستند. بعد از آن به دادستان گفتیم چه اقداماتی کردید و مشخص شد اصلاً محیط زیست شکایتی نکرده است. بعد از آن معلوم شد که بده و بستان‌هایی بین محیط زیست و صنایع وجود دارد. اگر سازمان محیط زیست ادعا دیگری دارد بیان کند. اصفهان دیگر ظرفیت توسعه صنعت ندارد. به ما گفته‌اند که از ردیف‌های اجتماعی صنایع نزدیک ۱۰۰ میلیارد کمک به سازمان‌ها کرده‌اند. مردم دیگر در خفقان و مشکلات زیست محیطی هستند و به چشم از بین رفتن مردم اصفهان را می‌بینیم.» 

تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع با ایران شکست خورد
یک دیپلمات غربی به هاآرتص گفت: تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع با ایران شکست خورده و انتظار می رود طی دو روز آینده با پاسخی [نظامی] از سوی تهران مواجه شویم. این مقام افزود: ما خود را برای روز‌هایی از تبادل آتش در منطقه آماده می‌کنیم. 

اردن به تهران و تل آویو اطلاع داده که اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به آن‌ها نمی‌دهد
 رسانه‌ها اعلام کردند که  اردن به تهران و تل آویو اطلاع داده که اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به آن‌ها نمی‌دهد و همچنین عربستان پیامی را به ایران رساند که «اجازه عبور هیچ جسم خارجی از طریق خاک خود را نمی‌دهد». 

۲ تبعه افغانی، یک زن هرمزگانی را ابتدا خفه کرده، سپس چاقو زده و در نهایت آتش زدند
فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: در بازجویی‌های فنی و جداگانه از دو متهم اصلی دستگیر شده ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی شدند و همانند دیگر متهمان در خصوص این قتل مرموز اظهار بی اطلاعی می‌کردند که در نهایت پس از چندین مرحله بازجویی فنی و اطلاعاتی به ناچار عرصه را بر خود تنگ دیده و لب به بیان حقیقت گشودند و اقرار کردند: روز حادثه خانم مقتوله طبق روال هر روز جهت سرکشی از کارگران به باغ آمده که پس از گفتگو با وی به دلیل عدم پرداخت حقوق چند ماهه به صورت لفظی با خانم درگیر شده که در نهایت زیر گلوی او را گرفته و پس از خفه کردن آن و وارد کردن چند ضربه چاقو به بدن وی، جسدش را داخل صندوق عقب خودرو پراید مقتول انداخته و با ریختن علوفه‌های خشک در زیر ماشین، خودرو را به همراه جسد مقتول به آتش کشیده و بلافاصله از محل متواری شده‌اند. 

تل‌آویو اقدام پیشدستانه در برابر حمله احتمالی ایران را در دست بررسی دارد
رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که مقامات تل‌آویو در صورت یافتن «شواهد قطعی» مبنی بر تدارک تهران برای حمله به اسرائیل، ممکن است علیه ایران دست به حمله پیشدستانه بزنند. بنا بر این گزارش‌های رسانه‌ای این ایده پس از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با سران سرویس‌های امنیتی این رژیم مطرح شده است. 

پیام آمریکا به ایران
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: بلینکن با نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و همچنین وزیر خارجه مصر در مورد تنش در خاورمیانه گفتگو کرد. واشنگتن افزود: از طریق دوستان خود پیامی را به ایران فرستادیم و اعلام کردیم که از اسرائیل دفاع خواهیم کرد و افزایش تنش به نفع آن‌ها نیست. 

 ترامپ: امشب ایران به اسرائیل حمله می‌کند
ترامپ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا می‌گوید اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهد اسرائیل امشب هدف حمله ایران قرار خواهد گرفت. 

حکم سنگین افسانه بایگان به اتهام نشر تصاویر مبتذل
یکی از وکلای افسانه بایگان اظهار داشت: موکلم، خانم افسانه بایگان بنا بر عنوان اتهامی «انتشار تصاویر مبتذل» به پرداخت مبلغ دو و نیم میلیون تومان جزای نقدی، جایگزین و بدل از ۹۱ روز حبس تعزیری به عنوان مجازات اصلی و همچنین به ۱۸ ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است. مجازات تکمیلی صادره، مجازاتی سنگین محسوب می‌شود. ما در مهلت مقرر به این حکم اعتراض خواهیم کرد.  

بنگلادش در بحران
نخست‌وزیر بنگلادش استعفا کرد. رویترز خبر داده نخست‌وزیر بنگلادش با یک بالگرد نظامی راهی هند شده است. خبرگزاری فرانسه نیز مدعی شد معترضان به دفتر نخست وزیر در داکا یورش بردند.

نماینده مجلس: به کشته شدن کمتر از نتانیاهو راضی نمی شویم
محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان در مجلس در نطق خود با اشاره به ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت: ما به کشته شدن کمتر از نتانیاهو راضی نمی‌شویم. او با بیان اینکه برای انتقام لحظه شماری می کنیم، اضافه کرد که هریک از ما مجلسیان در صف انتحار برای این موضوع قرار داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا