استان ها

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی درمدارس نیازمند برنامه‌های مشاوره است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری، شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی در مدارس شهرستان ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه و با اشاره به خون شهدای مقاومت و شهید سلیمانی، اظهار کرد: خون شهدا باعث اقتدار بیشتر محور مقاومت شده است و به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی بر اهمیت این کارگروه در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: در کنار تجهیز سخت افزاری ملزومات آموزش باید به بحث پرورش دانش آموزان که آینده‌سازان کشور هستند توجه ویژه شود.

فرماندار سنندج هدف از تشکیل این کارگروه را هماهنگی و انسجام بیشتر بین دستگاه‌های متولی در بحث آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس و جلوگیری از کارهای موازی عنوان کرد.

عسکری افزود: آموزش و پرورش نواحی شهرستان نیازمندی‌های مدارس در نقاط مختلف را احصا کرده و با همکاری دستگاه‌های متولی، برنامه‌ریزی لازم برای حضور کارشناسان در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: باید آسیب‌ها شناسایی و دسته‌بندی شود و نسبت به ضرورت، نهادهای مختلف با دعوت و هماهنگی آموزش پرورش و پس از طرح در کارگروه وارد عمل شوند.

فرماندار سنندج بر اهمیت همراهی فرهنگیان در فعالیت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و از انجمن اولیا و مربیان خواست تا برای مشارکت هرچه بیشتر والدین تلاش کنند.

در این جلسه، رؤسای آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرستان سنندج نیز گزارشی از اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) ارائه دادند و بر هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های مختلف متولی در قالب این کارگروه تاکید کردند.

بر اساس گزارش ارائه شده، در قالب طرح نماد، ۴۲۰ ساعت آموزش در ۴۱ مدرسه برگزار شده و نیز ۹۱۰ جلسه مشاوره برای دانش‌آموزان برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا