ورزشی

میرزازاده و لوپز تا فینال صبر نکردند!/ خانه به دوشی پرسپولیس و استقلال

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، شناگر نوجوان تیم کانادا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توانست سه مدال طلا و یک نقره بگیرد.

به گزارش ایسنا، سامر مکینتاش دختر شناگر ۱۷ ساله کانادا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توانسته شگفتی‌ساز شود و سه مدال طلا و یک نقره گرفته است.

هفتمی پرچمدار ایران در پرش خرک المپیک

مهدی الفتی ملی پوش ژیمناستیک و پرچمدار کاروان ایران در المپیک پاریس در فینال وسیله پرش خرک هفتم شد. مهدی الفتی تنها نماینده ژیمناستیک ایران در نهمین روز از بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فینال وسیله پرش خرک مسابقه داد.   او با امتیازهای ۱۴.۱۶۶ و ۱۴.۳۶۶ و مجموع ۱۴.۲۶۶ در رده هفتم بین هشت فینالیست قرار گرفت.

«تانک بختیاری» پشت دروازه‌های پاریس!

امین میرزازاده سال گذشته با شکست رضا کایالپ عنوان‌دار جهان و المپیک از ترکیه صاحب مدال طلای جهان شد تا به مدعی اصلی کسب طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس تبدیل شود. در شرایطی که کایالپ به دلیل دوپینگ از حضور در المپیک محروم شده، میرزازاده برای فتح سکوی المپیک میخاین لوپز ملقب به غول کوبایی را در پیش دارد. لوپز با داشتن ۴ طلای المپیک و ۵ طلای جهان، در ۴۲ سالگی به دنبال رکورد دست نیافتنی ۵ طلای المپیک است اما این‌بار «تانک بختیاری» با انگیزه و پرقدرت به دنبال انتقام شکست توکیو و کسب طلای المپیک است. میرزازاده پیش از اعزام به پاریس در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا از انگیزه بالای خود برای فتح پاریس خبر داد.

گاف بزرگ در لیگ دوومیدانی/ دوی ۸۰۰ متر آب رفت!

در جریان رقابت دوی ۸۰۰ متر مرحله اول لیگ دوومیدانی در بخش زنان اشتباه عجیبی رخ داد و مسیر مسابقه چند متر جلوتر از خط شروع قانونی آن در نظر گرفته شده بود.

مرحله اول لیگ دوومیدانی در بخش زنان طی روزهای دهم و یازدهم مرداد برگزار شد و با پیشتازی کارا ماشین به پایان رسید. همچنین در این مرحله ۶ رکورد ملی و باشگاهی توسط دختران جابه‌جا شد.

تختی منتفی شد/ بلاتکلیفی استقلال و پرسپولیس در ۳ هفته ابتدایی

در حالی که گفته می‌شد استقلال و پرسپولیس باید در ورزشگاه تختی میزبان حریفان خود در لیگ برتر فصل آینده باشند، حالا خبرنگار ایسنا مطلع شده است که سرخابی‌ها در سه هفته نخست لیگ برتر نمی‌توانند از این ورزشگاه بازی کنند و باید به فکر ورزشگاه جایگزین باشند.

استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست و چهارم به جای ورزشگاه آزادی باید در ورزشگاه تختی میزبان رقبایشان باشند. البته این اتفاق قرار بود فقط در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر انجام شود اما در ادامه مشخص شد که استقلال و پرسپولیس تا پایان لیگ برتر، به جز بازی‌های مهم که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، در ورزشگاه تختی انجام خواهد شد.

قرعه‌کشی کشتی فرنگی المپیک/ مصاف میرزازاده با غول کوبایی در یک چهارم

قرعه دو وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک مشخص شد.

مراسم قرعه کشی اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد و مهدی محسن نژاد و امین‌میرزازاده نمایندگان ایران در این رقابت‌ها رقبای خود را شناختند.

بر این اساس محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در مبارزه نخست به مصاف فرگات از الجزایر می رود و در صورت برتری در یک چهارم نهایی مقابل برنده فومیتا از ژاپن و حریف کوبایی خواهد رفت.

هفتمی پرچمدار ایران در پرش خرک المپیک

مهدی الفتی ملی پوش ژیمناستیک و پرچمدار کاروان ایران در المپیک پاریس در فینال وسیله پرش خرک هفتم شد.

مهدی الفتی تنها نماینده ژیمناستیک ایران در نهمین روز از بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فینال وسیله پرش خرک مسابقه داد.   او با امتیازهای ۱۴.۱۶۶ و ۱۴.۳۶۶ و مجموع ۱۴.۲۶۶ در رده هفتم بین هشت فینالیست قرار گرفت.

درویش: آزادی از ۲۵ شهریور در اختیار پرسپولیس است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به آماده نبودن ورزشگاه آزادی تا اطلاع ثانوی می‌گوید این ورزشگاه که درحال بازسازی است برای میزبانی در لیگ نخبگان آسیا از ۲۵ شهریور در اختیار این باشگاه خواهد بود.

مهدی نصیبی، مدیر ورزشگاه آزادی اعلام کرد که این ورزشگاه در حال حاضر شرایط برگزاری مسابقات را ندارد و به همین خاطر دیدار ایران برابر قرقیزستان در مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی قرار است در خارج از تهران برگزار شود. بعد از این اظهارات نگرانی‌هایی درباره این که آیا ورزشگاه آزادی به دیدارهای لیگ نخبگان آسیا در شهریور خواهد رسید یا خیر به وجود آمد که اما حالا رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس به نگرانی‌ها پایان داد.

اراک و قزوین، میزبان بازی‌های ۳ هفته ابتدایی استقلال و پرسپولیس

در حالی که سرخابی‌های پایتخت قصد میزبانی در ورزشگاه تختی را داشتند، خبرنگار ایسنا مطلع شد که باتوجه به فراهم نشدن شرایط ورزشگاه تختی برای ۳ هفته ابتدایی، پرسپولیس و استقلال باید از میان ورزشگاه امام خمینی اراک و سردار آزادگان قزوین یکی را برای میزبانی انتخاب کنند.

پرسپولیس و استقلال که به دلیل بازسازی ورزشگاه آزادی نمی توانند آنجا میزبانی کنند، ورزشگاه تختی را جایگزین آزادی کردند. داوود رفعتی دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها و علی جوادی مدیر کل ورزش استان تهران اعلام کردند که ورزشگاه تختی تا زمان شروع لیگ در دسترس پرسپولیس و استقلال قرار خواهد گرفت اما مشکل پیش‌روی این تصمیم، همانطور که مدیرکل ورزش استان تهران اعلام کرده بود، پرداخت نشدن ۳۵ میلیارد تومان سهم دو باشگاه برای استانداردسازی تختی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا