مجلس

پیگیری توسعه روابط بین ایران و اقلیم کردستان عراق – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق که برای حضور در مراسم روز گذشته تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده است، صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳) با ورود به بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این دیدار، ضمن تشکر از رئیس اقلیم کردستان عراق بابت ارسال پیام تسلیت پس از شهادت رئیس جمهور فقید و حضور این هیأت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، گفت: تحلیف برای ما یک خاستگاه ملی و بین‌المللی دارد و حضور شما و سایر عزیزان از سراسر دنیا بدون شک موجب افتخار و سربلندی بیشتر برای همه ما بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی که از چهره‌های مبارز، مجاهد، بسیار پخته، مقاوم و سلیم‌النفس بود را خسارت بزرگی برای جبهه مقاومت توصیف کرد و ادامه داد: همان گونه مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی تاوان سختی بابت این جنایت خواهد داد، این رژیم در میدان عاجز از هر کاری است، آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچگاه تصور نمی‌کردند که ۳۰۰ روز در غزه با این همه نیرو و بمباران هنوز هیچ اهدافی را نتوانند بگیرند و طرح خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت در میدان بسیار فعال و اثرگذار است، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به ترورهای تروریستی از جنس دولتی و به صورت مذبوحانه‌ای اقدام می‌کند که روز گذشته در ضایعه، عراق و ایران شاهد آن بودیم و طبیعتاً این‌ها پاسخ خود را دارد و رژیم صهیونیستی به سختی مجازات خواهد شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی می‌پندارد که طی تاریخ ۷۵ ساله خود در اوج قدرت بوده است اما این ۳۰۰ روز نشان داد که این رژیم در هیچ زمانی تا این اندازه ذلیل و زمین مانده نبوده است، دکتری نظامی و راهبرد این رژیم این بود که امنیت خود را خارج از سرزمین غصب کرده تأمین می‌کند اما امروز شهرک‌های صهیونیستی و این رژیم می‌دانند که قادر به تأمین امنیت خود نیستند و این مسیری است که به سمت اضمحلال پیش می‌رود.

وی در ادامه بیان کرد: امیدوارم با همکاری همه کشورهای همسایه و اسلامی بتوانیم اقدامات لازم برای توسعه روابط و کمک در مسائل فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و صلح پایداری را انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: سال گذشته استقبال بسیاری خوبی از زوار ایرانی صورت گرفت که از این بابت تشکر می‌کنم، همین موضوع موجب می‌شود که امسال جمعیت بیشتری از مسیر باشماق به دلیل آب و هوا و نزدیکی مسیر برای مراسم اربعین استفاده کنند، اربعین موضوعی جهانی است و ماهیت فرهنگی، سیاسی و انسانی و مبارزه با ظلم دارد.

وی با بیان اینکه آرزوی ما همیشه این بود که همه موضوعات برای مردم و دولت عراق در صلح و پایداری و ثبات پیش رود، ادامه داد: ما باید به بهبود زندگی مردم، توسعه و پیشرفت کمک کنیم، رویکرد ما عقلانیت انقلابی است و باید با همین نگاه در مردمی‌سازی، مردم‌داری، انقلابی‌گری، کارآمدی و پیشرفت همه کشورهای اسلامی پیش برویم و نگاه انقلابی‌گری بر مبنای مبارزه با ظلم است.

بر اساس این گزارش، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در این دیدار ضمن تشکر برای دعوت از اقلیم کردستان عراق برای حضور در مراسم تحلیف، گفت: همه می‌دانستند که به دلیل حضور مقام معظم رهبری و رهبری هوشمندانه ایشان و مسئولان ایران پس از حادثه تلخ شهادت رئیس جمهور موضوعات به راحتی در ایران پیش می‌رود.

وی با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز مراسم تحلیف در ایران، بر توسعه روابط بین ایران و اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و افزود: ما آماده پذیرایی از زوار ایرانی در مراسم اربعین هستیم و به این موضوع افتخار می‌کنیم.

وی ضمن تسلیت بابت شهادت اسماعیل هنیه، گفت: ایشان فردی اهل گفتمان و صلح بود اما رژیم صهیونیستی باید بداند که با این اقدامات راه کاروان مقاومت ادامه پیدا می‌کند و حقوق مردم فلسطین پیگیری می‌شود.

بر اساس این گزارش قسیم عثمانی، شهین جهانگیری و کمال حسین‌پور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دیدار حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا