استان ها

فرزندآوری سرمایه‌گذاری در زندگی اجتماعی زوجین است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی در کارگاه «رویداد تربیت کنشگر جمعیت» اظهار کرد: اساس زندگی مشترک بر اساس یک گزینه شکل می‌گیرد که آن هم فرمول پیچیده‌ای نیست و آن یک گزینه «ساختن» در زندگی مشترک است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطره‌ای از حضرت امام خمینی (ره) بیان کرده‌اند که امام راحل پس از جاری کردن خطبه عقد بین یک دختر و پسر، رو به سوی آن دو کرده و فرموده‌اند بروید باهم بسازید که این جمله امام نشان از عمق نگاه ایشان به مفهوم زندگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: مفهوم ساختن در زندگی مشترک به این معنا است که زن و شوهر باید علی‌رغم خوبی‌هایی که دارند با ایرادات یکدیگر نیز کنار بیایند و با هم سازش داشته باشند.

حقانی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اصولی که زندگی زوجین بر اساس آن شکل می‌گیرد «گذشت» است، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، سازگاری در زندگی، اساسِ بقایِ زندگی است و همین است که محبّت می‌آفریند و موجب برکات الهی می‌شود و دل‌ها را به هم نزدیک کرده و پیوندها را مستحکم می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فرزند آوری در دین اسلام و نقش این امر مبارک در تحکیم بنیان خانواده، گفت: منفعت فرزند آوری برای آینده والدین است زیرا فرزند آوری نوعی سرمایه‌گذاری در زندگی اجتماعی زوجین است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا