ورزشی

بدهی ارزی فدراسیون ناشنوایان به فدراسیون جهانی و لغو اعزام های برون مرزی

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

دبیر فدراسیون ناشنوایان گفت: به خاطر بدهی ارزی سنگینی که به فدراسیون جهانی داریم از وزارت ورزش برای تسویه بدهی ها درخواست ارز دولتی کردیم که به محض دریافت ارز، نسبت به پرداخت بدهی های خود به فدراسیون جهانی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

علیرضا بسیج در گفت و گو با ایسنا، درباره علت لغو اعزام های تیم های ملی ناشنوایان به مسابقات برون مرزی اظهار کرد: در حال حاضر فدراسیون ناشنوایان یکسری بدهی های ریالی و مبلغ زیادی بدهی های ارزی به فدراسیون جهانی دارد که طی تعهدی که سال گذشته به فدراسیون جهانی داده بودیم قرار است تا پایان ۲۰۲۴ این بدهی ها تسویه شود. البته برای پرداخت این بدهی ها از وزارت ورزش درخواست ارز دولتی کردیم و با فدراسیون جهانی نیز مکاتبات لازم صورت گرفته تا مشکلی برای اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی وجود نداشته باشد.

وی گفت: به محض این که ارز دولتی خود را از وزارت ورزش دریافت کنیم نسبت به پرداخت بدهی های ارزی خود به فدراسیون جهانی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

بسیح خاطرنشان کرد: علت عدم اعزام والیبال و دوومیدانی به مسابقات قهرمانی جهان ژاپن و چین تایپه به جز مشکل بدهی های ارزی مسائل دیگری نیز بود. در والیبال از یک سو به دلیل جوانگرایی در تیم و از سوی دیگر به خاطر این که اسپانسر به تعهدات خود عمل نکرد شرایط اعزام این تیم فراهم نشد. در دوومیدانی نیز چین تایپه به دعوتنامه ما برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان پاسخ مثبتی نداد، حتی به کنفدراسیون آسیا عنوان کرده است که در بازی های آسیایی ناشنوایان که اواخر مهر به میزبانی کشورمان برگزار می شود شرکت نخواهد کرد. به جز چین تایپه، استرالیا و هنگ کنگ نیز به تبعیت از چین تایپه به آسیا اعلام کردند که در این بازی ها شرکت نخواهند کرد.

دبیر فدراسیون ناشنوایان همچنین در پاسخ به این پرسش که چه تعداد تیم خارجی برای شرکت در بازی های آسیایی ناشنوایان اعلام آمادگی کردند، اظهار کرد: در فرم اولیه ثبت نام ۲۰ کشور به صورت غیررسمی اعلام آمادگی کردند اما به صورت رسمی این که چند کشور با چه تعداد ورزشکار و در چه رشته هایی در بازی های آسیایی حضور خواهند داشت مشخص نیست، با وجود این که به کنفدراسیون آسیا اعلام کرده بودیم کشورها تا یکم مرداد فرصت دارند برای شرکت در بازی های آسیایی اعلام رسمی کنند اما تا امروز هیچ خبری نیست و مجددا به کنفدراسیون آسیا ایمیل زدیم که زودتر تکلیف تیم ها را مشخص کنند.

وی گفت: براساس قوانین کنفدراسیون آسیا هر کشور برای شرکت در هر ماده ای باید ۳ ورزشکار زن و ۴ ورزشکار مرد داشته باشد در غیر این صورت امکان شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

بسیج در پایان درباره وضعیت اعزام دو رشته والیبال ساحلی به مسابقات قهرمانی جهان چک و تیراندازی به هانوفر آلمان گفت: اردوهای آماده سازی این دو تیم در حال برگزاری است و سعی داریم با پرداخت بدهی های ارزی خود به فدراسیون جهانی ناشنوایان مشکلی برای اعزام این دو تیم نداشته باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا