سیاسی

صبحانه خبری، ۷ مرداد ۱۴۰۳؛ از تعطیلی امروز به خاطر گرما تا برگزاری مراسم تنفیذ حکم پزشکیان در ساعت ۱۰ صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

هگمتانه و مرکز تاریخی همدان ثبت جهانی شد
 چهل و ششمین اجلاس میراث جهانی یونسکو که هم اکنون در دهلی نو درحال برگزاری است، به ثبت پرونده «هگمتانه» در فهرست میراث جهانی یونسکو پس از انجام اصلاحاتی به پیشنهاد ایکوموس و برخی از اعضا این کمیته (قطر، قزاقستان، ویتنام، ترکیه، کنیا و روآندا) با حذف بخش «مرکز تاریخی همدان»، رأی مثبت داد و به این ترتیب بیست و هشتمین اثر ایران وارد این فهرست جهانی شد. 

اورژانس: گرمازدگی ۲۲۵ نفر را راهی بیمارستان‌ها کرد
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی آمار گرمازدگی در کشور گفت: در تیرماه سال جاری ۲۲۵ نفر به دلیل گرمازدگی در بیمارستان‌ها بستری و یا درمان شده‌اند. 

تعطیلی یکشنبه
در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، کلیه مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ تعطیل خواهند بود.

برگزاری مراسم تنفیذ حکم پزشکیان در ساعت ۱۰ صبح امروز
مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب از جانب رهبر انقلاب اسلامی، فردا ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود. این مراسم به‌طور زنده از شبکه یک سیما و شبکه خبر و رادیو ایران و همچنین شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما پخش خواهد شد. 

تشکیل گروه مقابله با سقط جنین در ۲۵۰ شهرستان
رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشتگفت: برخی گروه‌های مردمی چند سالی است که بر مشاوره انصراف از سقط عمدی جنین و یا حفظ حیات جنین تمرکز دارند. بزرگترین گروه مردمی که در جهت پیشگیری از سقط جنین فعالیت می‌کند، نفس نام دارد. وی ادامه داد: آغاز فعالیت گروه نفس از استان خراسان رضوی و در شهر مشهد بوده است که با حمایت بسیج جامعه پزشکی شکل گرفته است. در حال حاضر در ۲۵۰ شهرستان کشور مرکز نفس فعال داریم که کار انصراف از سقط را انجام می‌دهند. ماحصل فعالیت این گروه‌ها جلوگیری از قتل ۴۷۰۰ جنین بوده است که الان به لطف الهی متولد شده اند. 

بر اثر حمله اسرائیل به محل اسکان فلسطینیان، ۳۰ نفر شهید شدند
وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که حداقل ۳۰ نفر در اثر حمله اسرائیل به یک مدرسه که محل اسکان آوارگان فلسطینی بوده، شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند. ارتش اسرائیل  اعا کرده در این حمله یک مرکز فرماندهی و کنترل حماس را که در داخل ساختمانی در مرکز شهر غزه قرار داشت، هدف قرار داده است. 

ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
فهرست قیمت‌های مرداد ایران‌خودرو منتشر شد، مقایسه نرخ‌های جدید با آخرین فهرستی قیمتی این شرکت، حکایت از افزایش قیمت کارخانه‌ای‌ محصولات این خودروساز دارد.‌ 

اجرای حکم «سپیده رشنو» تا ۱۳ مرداد به تعویق افتاد
سامان رشنو برادر «سپیده رشنو» نوشت: طبق احضاری که کرده‌بودن همراه وکیل و سپیده امروز به اجرای احکام مراجعه‌کردیم. اجرای حکم تا ۱۳ مرداد به تعویق افتاد. اعاده‌دادرسی دوم ثبت شده و امیدواریم با تغییر عنوان اتهامی پرونده‌ی دوم حبس تعلیقی پرونده اول به اجرا درنیاد. 

هر درجه دمای بالای ۴۰ درجه ۵ درصد مصرف آب را افزایش می‌دهد
علی سیدزاده مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: مطالعات نشان داده زمانی که دما بالای ۴۰ درجه است به ازای هر درجه بین ۲.۵ تا ۵ درصد افزایش مصرف آب داشته‌ایم. 

گرم‌ترین روز تهران از ابتدای سال تاکنون
دمای هوا در پایتخت در روز جمعه برای دومین روز متوالی به ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر رسید و گرم‌ترین روز‌های تهران از ابتدای سال تا کنون را رقم زد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا