سیاسی

دستگاه‌های اجرایی برای پای کار آوردن مردم راهکار پیش‌بینی کنند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) در جشنواره جم آران که با حضور گروه‌های فعال مردمی از سراسر کشور به مدت دو روز در پژوهشگاه وزارت نفت برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عمر ۴۶ ساله خود، در هر جایی از بحران‌های مختلف سربلند بیرون آمده و تمام تهدیدات به فرصت تبدیل شد و این به برکت مردم و همراهی آنان و رهبری داهیانه امام خامنه ای بود، گفت: این انقلاب با یک الگوی منحصر به فرد و همراه با ارتباط اعتقادی دینی بین امت و امام امت پیش می‌رود.

وی افزود: در مدتی که از بیانیه گام دوم انقلاب می‌گذرد، هر چند حس می‌شود حرکت کُند است، اما اهداف مشخص و محکم پیش می‌رود.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) با تاکید بر اینکه گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی نقش تأثیرگذاری در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب دارند، تاکید کرد: در صورتی که راهبردها و الگوهای این بیانیه راهبردی را در تمام عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی انتقال دهیم، شاهد حرکت رو به رشد و توسعه‌ای آن خواهیم بود.

سرلشکر جعفری به تفاوت‌های گام اول و دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در گام اول انقلاب که حرکت‌های مردمی از سال ۴۲ آغاز شد، حضور مردم در میدان یک نوع اقدام سلبی و مقابله با تهدیدات از جمله جنگ و مقابله با سیل بود که شاهد حضور موفق و به موقع مردم بودیم. در گام دوم انقلاب موارد سلبی نداریم و ایجاد احساس ضرورت برای حضور در صحنه و کمک برای جامعه سازی، فرهنگ سازی، تمدن سازی و اسلامی شدن مهم است.

وی تاکید کرد: باید حلقه‌های میانی و آنهایی که می‌خواهند این حرکت را توسعه دهند که مردم به میدان بیایند را تقویت کنیم. یکی از موانع برای حرکت مردم در گام دوم انقلاب، همکاری نکردن و عدم استقبال از فعالیت‌های گروه‌های مردمی توسط دستگاه‌های اجرایی است. احساس می‌کنند مردم می‌خواهند در کارها دخالت و نظارت کنند و اگر خطایی است تذکر دهند، اما در گام اول انقلاب این طور نبود و درخواست مشارکت دستگاه‌های اجرایی از مردم برای انجام کارها بیشتر بود.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) بیان کرد: در حرکت‌های گام دوم انقلاب مردم برای کمک به پیشبرد اهداف انقلاب و رفع مسائل و مشکلات، با عدم استقبال و مخالف برخی دستگاه‌های اجرایی مواجه می‌شوند که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

سرلشکر جعفری با تاکید بر تقویت حلقه‌های میانی مردمی و بهره گیری از ظرفیت‌های آنان برای کمک به رفع مسائل کشور، گفت: دستگاه‌های اجرایی برای پای کار آوردن مردم راهکار پیش بینی کنند و این باور را داشته باشند که تمام مشکلات به دست مردم و با میدان آمدن آنان حل می‌شود.

وی گفت: امروز اگر می‌خواهیم اهداف شهدا محقق شود با همت و تلاش و تفکر بیشتر باید به دنبال راهکارهای مختلفی برای به میدان آوردن مردم در صحنه باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا