سیاسی

آمادگی ایران و عراق برای سفر اربعین/ زائران توصیه ها را جدی گیرند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی پیش از ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران وزیر با بیان اینکه اربعین یک دستور کار جدی در کشور است گفت: دستگاه‌های مختلف درگیر آماده سازی ساختار و زیرساخت‌های مورد نیاز برای این سفر هستند.

وی با اظهار اینکه دستگاه‌های دولتی، مواکب و مردم درگیر آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای سفر اربعین هستند ادامه داد: در سال جاری مذاکرات خوبی با دولت عراق برای سفر اربعین داشتیم زیر هماهنگی‌های خیلی خوبی در سال گذشته نیز صورت گرفته بود.

وزیر کشور ادامه داد: مسئولان کشور عراق نیز آمادگی خود را برای فراهم کردن بستر اعلام کردند و از مردم شریف درخواست می‌کنیم که برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند تا بتوان برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر کشور به زائران توصیه کرد که مدت ماندگاری آنان در کشور بیش از ۶ یا ۷ روز بیشتر نباشد زیرا باید فضا و امکان را برای سفر دیگر زائران نیز فراهم کنیم.

وحیدی همچنین با اشاره به وضعیت هوای گرم از زائران خواست تا پیش بینی و پیشگیری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴ میلیون ایرانی به سفر اربعین اعزام شدند تصریح کرد: همچنین بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اتباع دیگر کشورها از مرزهای ایران برای سفر اربعین روانه شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا