سیاسی

صبحانه خبری، ۴ مرداد ۱۴۰۳؛ از تنش و جنجال در مجلس بر سر طرح دوفوریتی رفع فیلترینگ تا تاکید پلیس بر ادامه طرح خود درباره حجاب با وجود تغییر دولت

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش احمدی‌نژاد به کلمهٔ «گازانبر» روحانی
حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران در خاطرات خود از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲ نوشته است: احمدی‌نژاد با لبخند در دفتر من حاضر شد. گفت تمام مناظره‌ها را دیده است و در مناظره سوم با چند نفر از وزیران در دفتر رئیس‌جمهور پای تلویزیون نشسته بودند که من کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردم. احمدی‌نژاد در همان لحظه به وزیرانش رو کرده بود و گفته بود: «شیخ، قالیباف را از طبقه بیست و ششم پایین انداخت.» من البته از او نپرسیدم چرا طبقه ۲۶؟ اما احمدی‌نژاد با شادی گفت: «در هر صورت هر کاری بشود، کار سمنانی‌هاست.» اشاره احمدی‌نژاد به استان سمنان زادگاه مشترک هر دو ما بود که البته من اهل «سرخه» بودم و او زادهٔ «آرادان». 

سخنگوی سپاه تغییر کرد
سردار رمضان شریف که مسئولیت سخنگویی و معاونت روابط عمومی سپاه را عهده‌دار بود، با حکم سرلشکر سلامی به عنوان رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه منصوب شد. سردار علی‌محمد نائینی هم به عنوان سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه انتخاب شد.

اظهارات سخنگوی سابق سپاه درباره واکنش ظریف به سخنان موشکی او در میانه مذاکرات
سردار رمضان شریف، سخنگوی سابق سپاه گفت: چند سال پیش محکم گفتم کاری را که در بحث موشک آغاز شده، با قدرت، دقت، سرعت و حجم تخریب بالا ادامه می‌دهیم. روز بعد تماس گرفتند که آقای ظریف از هتل کوبرگ گفته این اظهارات شما تمام بساط ما را به هم ریخته است. سردار شریف ادامه داد: سردار عزیز جعفری به من گفت خیلی حرف خوبی زدی، یک بار دیگر این ها را تکرار کن.

واکنش شمخانی به اعتراض ظریف به سخنگوی سپاه در میانه مذاکرات هسته‌ای
سردار شریف سخنگوی سابق سپاه گفت: آن روز در حال رفتن به زنجان برای سخنرانی روز قدس بودم که فردی از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تماس گرفت که آقای شریف چه کار کردید! گفتم چطور؟ گفت آقای ظریف از هتل کوبورگ تماس گرفتند و گفتند اظهارات ایشان تمام بساط ما را به هم ریخت و من خیلی ناراحت شدم، چون بالاخره آن هتل کوبورگ را سال‌ها می‌دیدم و فکر می‌کردیم دود سفیدی هم از آن می‌آید و نیامد، خیلی ناراحت شدم، چون همانطور که سردار سلامی فرمودند به موقع حرف زدن ما خیلی مهم بود. رئیس جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه ادامه داد: به آقای جعفری گفتم چند دقیقه پیش از شورای عالی امنیت تماس گرفتند و اعتراض داشتند، سردار جعفری گفت اتفاقا چند دقیقه پیش آقای شمخانی با من تماس گرفت و گفت بگویید فلانی این حرف را دوباره تکرار کند.

تنش و جنجال در مجلس بر سر طرح دوفوریتی رفع فیلترینگ
به دنبال اظهارات نماینده بوکان در خصوص عدم رسیدگی به طرح دو فوریتی وی پیرامون رفع فیلترینگ دقایقی فضای مجلس متشنج شد. محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان درخصوص اعلام وصول نشدن طرح دو فوریتی‌اش درباره رفع فیلترینگ گفت: من طرحی دو فوریتی تهیه و تقدیم هیات رئیسه کردم. این طرح تمام مراحل خود را طی کرده است اما آقای قالیباف این طرح را وتو کردند. با چه حقی این کار را انجام دادید؟ طرح بنده چه مشکلی داشت؟ آقای قالیباف اینجا پادگان نیست. علی نیکزاد که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ بیان کرد: انتسابی که شما به رئیس مجلس شورای اسلامی دادید درست نیست. اکنون ۳۰ طرح دو فوریتی در هیات رئیسه وجود دارد و هر کدام باید به موقع مطرح شود. وی در ادامه تاکید کرد: این چه الفاظی است که شما به کار بردید؟ یعنی چه که می‌گویید اینجا پادگان نیست. این چه حرفی است؟ ما جبهه دیده‌ایم، بالا و پایین در کشور دیده‌ایم، اکنون ۳۰ طرح دوفوریتی در هیات رئیسه است که به وقتش مطرح می‌شود.

ثبت رکورد بی‌سابقه ۷۸ هزار مگاواتی تقاضای مصرف برق
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تقاضای مصرف برق کشور روز گذشته در دوم مرداد باز هم جابجا شد و عدد ٧٨ هزار و ۱۰۶ مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

تاکید پلیس بر ادامه طرح خود درباره حجاب با وجود تغییر دولت
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور درباره اجرای طرح نور گفت: قانون ملاک کار ماست و با تغییر دولت‌ها خللی در اجرای این طرح به وجود نمی آید، برخورد با جرم مشهود از وظایف ذاتی انتظامی است، ما اسیر امواج نخواهیم شد، ما در حوزه عفاف و حجاب وظیفه قانونی و تکلیف شرعی داریم.

حضور ۲۳ هزار کنشگر فعال در زمینه حجاب
احمد وحیدی وزیر کشور در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم گفت: در خصوص جنبه‌های ایجابی «عفاف و حجاب» کار‌های خوبی انجام شد که می‌توان به حضور ۲۳ هزار کنشگر فعال در این زمینه اشاره کرد.

بانک‌ها پنجشنبه تعطیل شدند
شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد تمامی واحدهای ستادی و شعب بانک ها با توجه به افزایش دمای هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف برق، متعاقب هماهنگی به عمل آمده با ‌بانک مرکزی در روز پنجشنبه، چهارم مردادماه سال جاری تعطیل هستند و تعدادی از شعب بانک ها به صورت کشیک (از ساعت ۹ الی ۱۱) دایر هستند که اسامی آن‌ها در وبسایت بانک ها اطلاع رسانی می‌شود. در ادامه آمده است: به همین منظور، ساعت کار واحدهای ستادی و شعب بانک‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه آینده (۱۴۰۳/۰۵/۰۶ و ۱۴۰۳/۰۵/۰۷) نیز تا ساعت ۱۱ خواهد بود.

خاکسپاری سعید راد در کنار فردین
پیکر سعید راد در کنار مزار فردین در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا