سیاسی

صبحانه خبری، ۳ مرداد ۱۴۰۳؛ از احضار و تفهیم اتهام وزیر سابق کشاورزی در پرونده چای دبش تا گزارش یکی از نهاد‌های امنیتی در مورد موسسه رائفی‌پور 

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

انتقادات صریح قالیباف از مدعیان دینداری و انقلابیگری
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان ستادهای تهران در انتخابات ۱۴۰۳ گفت: برخی با ورود به عرصۀ سیاسی انتخابات عمر و آبروی خود را گذاشتند و حتی به آن‌ها تهمت‌زده شد؛ من نمی‌توانم محبت و زحمات آن‌ها را جبران کنم. وی گفت: برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به این علما و نخبگان توهین کردند. مارپیچ سکوت شکسته شد. باید روشنگری کنیم. تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم.

توافق ۱۴ گروه فلسطینی برای تشکیل دولت آشتی ملی پس از جنگ غزه
چهارده گروه فلسطینی موافقت‌ کردند تا برای اداره غزه پس از جنگ، یک دولت موقت آشتی ملی تشکیل دهند. این توافق نتیجه، مذاکراتی در پکن است که موسی ابومرزوق نماینده ارشد حماس و محمود عالول عضو کمیته مرکزی فتح در آن حضور داشتند.

احضار و تفهیم اتهام وزیر سابق کشاورزی در پرونده چای دبش
سخنگوی قوه قضائیه از رد اعتراض وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده واردات نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: در پرونده چای دبش نامبرده احضار و تفهیم اتهام شده و پرونده فعلا با قرار، آزاد است. جهانگیر گفت: او در پرونده نهاده‌های دامی هم محکوم شده که پرونده در مرحله اجرای احکام است.

گزارش یکی از نهاد‌های امنیتی در مورد موسسه رائفی‌پور 
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره موسسه مصاف گفت: در خصوص این موسسه، یکی از نهاد‌های امنیتی گزارشی را برای قوه قضاییه ارسال کردند که حاکی از این بود که در خصوص این موسسه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است که در این رابطه پرونده تشکیل شد. در خصوص مسائل مالی این موسسه نیز، موضوع در حال بررسی و  تکمیل است.

۶ روز بسیار سخت در پیش است
معاون هماهنگی توزیع توانیر از رشد ٧.۵ درصدی تقاضای برق نسبت به سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه ۶ روز بسیار سخت در پیش است گفت: دو هفته خیلی گرم را پیش رو داریم که از ابتدای این هفته شروع شده و انتظار می رود که تا پایان هفته آینده ادامه داشته باشد.

مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ابطال شد
دیوان عدالت اداری بعد از ۱۴ ماه، مصوبه نرخ خوراک و سوخت ۷ و ۴ هزار تومانی پتروشیمی‌ها برای ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۲ را ابطال کرد.

ساخت دیوار ۴ متری در ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای ایران و افغانستان در حال انجام است
فرمانده گروه مهندسی ۴۴۴ نیروی زمینی ارتش از انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرز‌های شرق ایران با احداث دیوار‌های ۴متری خبر داد و گفت: طرح انسداد مرز‌های شمال شرق کشور با چهار گروه مهندسی ارتش و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در حال انجام است.

کامالا هریس حدنصاب کافی برای نامزدی را کسب کرد
نتایج یک تحقیق که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام شده نشان می‌دهد کامالا هریس حمایت کافی نمایندگان دموکرات را برای نامزدی از سوی حزبش برای رقابت در برابر دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه به دست آورده است. همچنین کمیته ملی حزب دموکرات اعلام کرد که تا تاریخ ۷ آگوست (۱۷ مرداد) نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌کند.

پرونده پست‌فروشی در شهرداری تهران در مرحله صحت‌سنجی
سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: طرفین پرونده احضار شدند و پرونده در حال تحقیقات است که در خصوص ادعای پرداخت رشوه در ازای دریافت پست صحت سنجی شود.

دمای تهران به ۴۱ درجه می رسد
مدیرکل هواشناسی استان تهران از افزایش دما به ۴۱ درجه تا شنبه ششم مردادماه خبر داد و گفت: طی همین مدت دمای ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک به ۴۵ درجه سانتی گراد می‌رسد. وی اضافه کرد: همچنین ماندگاری هوای گرم در سطح استان تهران طی پنج روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

۳۱ تیر گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ جهان
براساس برآوردهای اولیه دیده‌بان اقلیمی اتحادیه اروپا که از سال ۱۹۴۰ تغییرات اقلیمی و دمای هوا در جهان را ثبت می‌کند، یکشنبه ۳۱ تیر (۲۱ ژوئیه) گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ بود. به گفته پژوهشگران کوپرنیک، همزمان با ورود توده‌های هوای گرم به ایالات متحده، سراسر اروپا و بخش‌هایی از روسیه دمای متوسط هوای سطح زمین در این روز به ۱۷٫۰۹ درجه سانتی گراد رسید.

طرح جدید نتانیاهو برای مقابله با ایران
روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست نوشته بنیامین نتانیاهو قرار است در سخنرانی خود که عصر چهارشنبه انجام می‌شود از طرح جدیدی برای مقابله با اقدامات ایران در منطقه رونمایی کند. منبع مورد استناد جروزالم‌پست مدعی شده که نتانیاهو در سخنرانی روز چهارشنبه خود درباره جنگ اسرائیل با حماس نیز سخن خواهد گفت.

توضیح پزشکیان درمورد اظهاراتش در مجلس 
پزشکیان درباره سوء‌برداشتی که از سخنان او در مجلس شده بود گفت: تصور کردند من گفتم مشتی بر دهان آنهایی که نیامدند رای بدهند، زدیم؛ منظورم آنهایی بودند که نمیخواستند مردم پای صندوق بیایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا