اقتصادی

دردسرهای تولیدکنندگان آبزیان با افزایش دما – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، علی الویری، مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: در ماه‌های گرم سال به دلیل دمای بالای آب، شاهد تجمیع گاز آمونیاک در کف استخرهای مزارع پرورش ماهیان گرم آبی هستیم و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های صنعت پرورش ماهی، بیان کرد: با افزایش دما، در سطوح پایین آب، گاز آمونیاک ایجاد می‌شود که باید از استخرهای تولید ماهی خارج شود که هزینه‌های قابل توجهی را بر تولیدکنندگان تحمیل می‌کند.

وی افزود: استخراج این گاز، نیاز به تکنولوژی داشته که افزایش هزینه در روند تولید را موجب می‌شود و در نهایت در قیمت تمام شده ماهیان گرم آبی تأثیرگذار است.

آمار تولید و صادرات

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی در ادامه با اشاره به آمار تولید ماهیان گرم آبی اظهار کرد: ۵۰ درصد تولید ماهیان گرم آبی مربوط به آزاد و آزاد سرگنده است که مصرف داخلی دارد و ۵۰ درصد دیگر شامل سفید پرورشی، کپور و تیلاپیا می‌شود.

الویری با تاکید بر صادرات بخش اعظمی از تولید ماهیان گرم آبی گفت: بخشی از ماهیان گرم آبی امسال هم به عراق صادر می‌شود و نیاز به حمایت دیپلماسی دولت دارد و اگر این حمایت متداوم باشد سالانه ارز قابل توجهی به کشور وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سال گذشته ۲۰۰ هزار تن ماهی گرم آبی در کشور تولید شده و امسال نیز برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰۰ هزار تن است. هرچند در صورت تأمین بازار، امکان افزایش ۵۰ درصدی تولید وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا