استان ها

بخش اعظمی از آتش سوزی مناطق حفاظت شده «خامین» باشت مهار شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: بیش از ۸۰ درصد آتش سوزی کوه خامین واقع در منطقه حفاظت شده شهرستان باشت مهار شد.

وی ابراز داشت: امیدواریم تا پایان شب خبر خوشی به طبعیت دوستان بدهیم و آتش را بطور کامل مهار کنیم.

جاودان خرد گفت: آتش کوه خامین امروز ساعت ۱۰ صبح از محدوده بین روستاهای «کله گون و تنگ سادات شاه زینعلی» واقع در منطقه حفاظت شده خامین شروع شد.

جاودان خرد افزود: با کمک و فراخوان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان باشت بعنوان خط مقدم مبارزه با آتش، خوشبختانه تا کنون موفق به مهار بخش اعظمی از آن شدیم.

احتمال نقش عامل انسانی در حریق

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: فعلاً توان همکاران درگیر عملیات اطفا حریق اند، بعد از اطمینان از سرد و خاموش بودن آتش تحقیقات تکمیلی در خصوص علت آتش سوزی، میزان وسعت و خسارت وارده شروع خواهد شد اما، شواهد نشان می‌دهد احتمال زیاد عامل انسانی علت آتش سوزی بوده است.

وی ضمن تشکر از نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، هلال احمر، بحران فرمانداری شهرستان باشت، طبیعت دوستان، جوامع محلی و محیط بانان دلسوز که در مهار آتش نقش داشتند، گفت: با هم افزایی نیروها بیش از ۸۰ درصد آتش مهار شده و اکنون ۳ اکیپ محیطبان و کارشناس ستادی محیط زیست مشغول پایش و اطفا بخش باقیمانده هستند که امیدواریم تا پایان امشب کامل مهار شود.

جاودان خرد با اشاره به اینکه آتش مهار شده تا ۴۸ ساعت آینده نیازمند مراقبت و پایش است گفت: محیط بانان و کارشناسان تا اطمینان از سرد و خاموش بودن آتش در منطقه حضور دارند، مشغول پایش اند تا جلوی احتمال روشن شدن مجدد آتش گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: پوشش پرحجم علوفه خشک شده در مراتع و شدت وزش باد باعث شده، بخشی از مراتع و درختانی از جمله بلوط، بنه، زالزالک آسیب ببینند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا