استان ها

برگزاری اختتامیه المپیاد ملی هنرهای تجسمی مرحله استانی در اردبیل – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه المپیاد هنرهای تجسمی در سالن شهدای هنرمندان اردبیل، اظهار کرد: برگزاری المپیاد ملی هنرهای تجسمی یکی از ابتکارات بسیار عالی در دولت شهید رئیسی است.

وی تصریح کرد: ایجاد چنین المپیادی موجب شد تا هنرمندان و هنرآموزان خود را در معرض رقابت با سایر هنرمندان کشوری قرار دهند و این به نوعی مشوق برای آنها است تا انگیزه پیدا کنند و در این رقابت‌ها رشد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ما در استان اردبیل در نسل‌های مختلف هنرمندان برجسته‌ای داریم و این باید تکرار شده و استمرار داشته باشد که وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت از هنرمندان و هنرآموزان است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این اختتامیه افزود: یکی از بزرگترین سیاست‌های دولت سیزدهم توزیع عادلانه برنامه‌های فرهنگی، هنری و کشف و پرورش استعدادها و توجه به مراکز آموزشی، هنری بود.

سعید نوریان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار آموزشگاه هنری در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: استان اردبیل ۵۶ آموزشگاه آزاد هنری دارد که بزرگترین رسالت آنها تربیت هنرمندان آینده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: المپیاد ملی هنرهای تجسمی برای اولین بار با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مراکز آموزشی استان‌ها در سطح کشور و مشارکت و انجام کار تیمی، کشف استعدادهای برتر و هدایت آنها به سمت حضور اجتماعی متعهدانه در جامعه پایه‌گذاری شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه المپیاد ملی در سه مرحله آموزشگاهی، استانی و کشوری و در ۲ بخش آموزشگاه‌های هنری و هنرستان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود، بیان کرد: ۱۶ آموزشگاه هنرهای تجسمی و هنرستان کوثر در این رویداد شرکت کردند.

نوریان ادامه داد: پنج گروه از هنرستان کوثر در رشته‌های مختلف هنری شرکت کردند و یک اثر در بخش هنرهای نمایشی و ۲۱ اثر از هفت آموزشگاه هنرهای تجسمی و هشت آموزشگاه موسیقی برای این المپیاد اثر فرستاده بودند که پس از داوری توسط اساتید مجرب به برگزیدگان این مرحله از المپیاد جوایزی اهدا شد و منتخبان این دوره از رقابت‌ها به مرحله کشوری راه یافتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا