اقتصادی

آیا هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی حذف شده است ؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

هزینه خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی

 بر اساس اطلاعات موجود و اخبار منتشر شده در فضای مجازی ، شایعات مبنی بر حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی در حال حاضر تأیید نشده است. گمرک ایران در حال بررسی و استعلام از گمرکات مرزی در مورد این موضوع است، اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. 

به گزارش پول بانک ، اخبار منتشر شده در این خصوص، فعلاً واقعیت ندارد. استعلام‌های انجام‌شده تنها به بحث سال ساخت خودرو پرداخته و مسائل مربوط به سلامت خودروهای وارداتی در آن مطرح نشده است. 

بنابراین، تا زمان اعلام تصمیم نهایی گمرک ایران، هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی را نمی‌توان به عنوان واقعیت محرز در نظر گرفت. 

هزینه خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی

بر اساس اطلاعات موجود، شایعات مبنی بر حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی هنوز تأیید نشده است. گمرک ایران در حال بررسی و استعلام از گمرکات مرزی در این خصوص است، اما تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

نکته مهم این است که هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی بیشتر برای بررسی اصالت کالا در این بخش از واردات انجام می‌پذیرد. زیرا این تنها راه شناسایی وضعیت خودروهای کشنده از نظر اصالت موتور، گیربکس، آلایندگی و میزان کارکرد آنها است.

در این میان، برخی از وارد کنندگان خودروهای سنگین به دنبال حذف این بخش و مخفی ماندن مشخصات اصالت کامیون‌ها هستند تا از افشای میزان کارکرد، اصالت گیربکس و موتور کشنده‌ها جلوگیری کنند.

در اخبار منتشرشده در مورد حذف این هزینه برای حمایت از مصرف کنندگان اشاره شده است که این موضوع با بحث بررسی اصالت خودرو و کیفیت آن سنخیت ندارد و اگر این موضوع صحت سنجی نگردد مطمئنا راه برای دستکاری میزان کارکرد خودرو ، تعویض موتور و گیربکس و … باز می شود و مصرف کننده هیچ راهکاری برای دانستن اصالت کالا نخواهد داشت.

نامه معاون و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی طی نامه ای از تمامی گمرکات اجرایی در راستای تهیه شیوه نامه شناسایی و تعیین سال ساخت خودرو های کشنده ، اتوبوس ون و کامیون را خواستار شده اند که هنوز تصمیم نهایی در مورد این موضوع گرفته نشده است.

آیا حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی واقعیت دارد ؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا