ورزشی

غروب ستارگان – ایسنا

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ستاره‌های زیادی بعد از پایان جام ملت‌های اروپا و همچنین جام ملت‌های آمریکای جنوبی از تیم‌های ملی‌ کشورشان کناره‌گیری کردند.

به گزارش ایسنا، یورو ۲۰۲۴ با قهرمانی اسپانیا و کوپاآمه‌ریکا با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید. برای برخی از بازیکنان ستاره این رقابت‌ها آخرین حضور در تیم‌های ملی کشورشان بود. از ستارگانی می‌گوییم که دیگر آنها را در پیراهن تیم ملی کشورشان نخواهیم دید.

اولیویه ژیرو

غروب ستارگان

بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه کنار رفت. ژیرو ۱۳ سال را با خروس‌ها گذراند و در ۱۳۷ بازی ۵۷ گل به ثمر رساند. اولیویه همراه با فرانسه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ و لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ شد. ژیروی ۳۷ ساله در یورو ۲۰۲۴  خوب ظاهر نشد. چهار بازی و بدون گل زده.

لحظه ای که خیلی از آن می‌ترسیدم فرا رسید؛ لحظه خداحافظی از تیم ملی فرانسه. هواداران را فراموش نخواهم کرد واز صمیم قلب از آنها تشکر می‌کنم. خوشحالم که توانستم سال‌ها برای فرانسه بازی کنم. افتخار می‌کنم که این پیراهن آبی را پوشیدم و قهرمان جهان شدیم.

ژیرو فوتبال را رها نمی کند اما اروپا را ترک می‌کند و حالا پیراهن لس‌آنجلس‌ گالکسی را به تن خواهد کرد. مرد فرانسوی از زندگی لذت خواهد برد و به آرامی به سمت بازنشستگی می‌رود. کیلیان ام‌باپه تاکنون ۴۸ گل برای فرانسه به ثمر رسانده است واحتمالا رکورد ژیرو به‌زودی شکسته خواهد شد.

تونی کروس

غروب ستارگان

هافبک آلمانی تصمیم گرفته است به دوران حرفه‌ای فوتبالش پایان دهد و این را حتی قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپا اعلام کرده بود. یورو ۲۰۲۴ آخرین نمایش در کارنامه تونی بود. کروس تورنمنتی را برگزار کرد که درجه‌یک نبود ولی نمره قابل قبولی گرفت. تیم او در مرحله یک‌چهارم نهایی با شکست از اسپانیا حذف شد و به خاطر خطای شدیدش روی پای پدری مورد انتقاد قرار گرفت اما این باعث نمی‌شود که عملکرد قهرمان جهان و برنده شش لیگ قهرمانان اروپا زیر سوال برود. این بازیکن ۳۴ساله به‌راحتی می‌توانست دست کم یک فصل دیگر برای هر تیمی در جهان بازی کند.

همین! اما قبل از اینکه بروم به تمام اتفاقاتی که در ۱۷ سال گذشته افتاده است فکر می‌کنم. می‌خواهم از همه کسانی که من را همانطور که هستم پذیرفته‌اند تشکر کنم. از همه طرفدارانم در سراسر جهان تشکر می‌کنم.

توماس مولر

غروب ستارگان

یکی از بهترین بازیکنان آلمان پس از شکست در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ تیم ملی کشورش را برای همیشه ترک کرد. با این حال برخلاف دوستش کروس در فوتبال باشگاهی باقی می‌ماند. مولر در پیامی ویدئویی در کانال یوتیوبش گفت: همیشه به نمایندگی از کشورم افتخار کرده‌ام. می‌خواهم از همه تشکر کنم. اکنون روی سکوها هوادار آلمان خواهم بود.

همیشه به نمایندگی از کشورم افتخار کرده‌ام. می‌خواهم از همه تشکر کنم. اکنون روی سکوها هوادار آلمان خواهم بود.

هربرت هاینر، رئیس بایرن، گفت که نسل آینده، تیم ملی آلمان را با توماس مولر به یاد خواهد داشت. این هافبک ۳۴ساله ۱۳۱ بازی برای آلمان انجام داد و تنها لوتار ماتئوس (۱۵۰) و میروسلاو کلوزه (۱۳۷) بازی‌های ملی بیشتری دارند. مولر با آلمان قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ شد. او با مانشافت همچنین در جام جهانی ۲۰۱۰ سوم شد.

ژردان شقیری

غروب ستارگان

ژردان شقیری سه بار به باشگاه‌های بزرگ راه یافت اما نتوانست بدرخشد. او فقط یک نیم‌فصل بی‌نظیر را در اینتر گذراند و سه سال را در بایرن و لیورپول سپری کرد؛ بدون آنکه تأثیر خاصی بگذارد. تیم ملی سوئیس داستان کاملا متفاوتی برای اوست. ژردان در تیم ملی کشورش گل‌های درخشانی را به ثمر رساند. او در سه دوره متوالی جام جهانی و جام ملت‌های اروپا توانست خود را متمایز کند. حالا وینگر ۳۲ ساله روی بازی برای شیکاگو فایر تمرکز خواهد کرد و ما به سوئیس بدون او نگاه خواهیم کرد؛ برای اولین بار از سال ۲۰۱۰.

یان فرتونگن

غروب ستارگان

فرتونگن پس از حذف تیم ملی بلژیک در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو از جمع شیاطین سرخ خداحافظی کرد. این تصمیم برای هیچکس تعجب‌آور نبود. در یورو به‌وضوح قابل رویت بود که یان ۳۷ ساله دیگر قادر به مقابله با سرعت بالای حریفان نیست.

سرویس مطبوعاتی تیم ملی بلژیک برای او نوشت: «در تمرین و در زمین، به ما نشان دادی که «شیطان سرخ» واقعی بودن به چه معناست. دلتنگ تو خواهیم شد.»

در تمرین و در زمین، به ما نشان دادی که «شیطان سرخ» واقعی بودن به چه معناست. دلتنگ تو خواهیم شد.

فرتونگن اولین بازی ملی‌اش را سال ۲۰۰۷ انجام داد. یان در مجموع ۱۵۷ بازی برای بلژیک انجام داد و ۱۰ گل به ثمر رساند و برنده مدال برنز جام جهانی ۲۰۱۸ شد. آخرین بازی او برای تیم ملی کشورش غم‌انگیز بود. گل به خودی این مدافع بود که به فرانسه کمک کرد بلژیک را از یورو ۲۰۲۴ کنار بگذارد.

خسوس ناواس

غروب ستارگان

ناواس بخشی از آن تیم طلایی اسپانیا بود که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ شد. ناواس آن زمان کنار ژاوی، اینیستا، کاسیاس و دیگر اسطوره‌ها بازی می‌کرد. تابستان امسال او را در همان جناح با لامینه یامال جوان دیدیم. ناواس در نیمه‌نهایی جایگزین دنی کارواخال محروم شد و مثل همیشه کارش را به‌خوبی انجام داد.

این مدافع ۳۸ ساله تیم ملی را ترک می‌کند اما به مدت شش‌ماه تا ۳۱ دسامبر در سویا می‌ماند و پس از آن به دوران فوتبالش پایان می‌دهد و در پستی که می‌خواهد در این باشگاه کار خواهد کرد.

آنخل دی‌ماریا

غروب ستارگان

آنخل در فینال کوپاآمه‌ریکا اشک‌ریزان زمین بازی را ترک کرد. او می‌دانست که این آخرین بازی او با پیراهن تیم ملی کشورش خواهد بود. آرژانتین ممکن بود شکست بخورد اما آنها در نهایت در وقت اضافه بر کلمبیا غلبه کردند و دی ماریا دومین کوپای متوالی‌اش را برد.

دی‌ماریا از ۲۰سالگی به تیم ملی دعوت شد و با آنها تمام جام‌های مهم تاریخ را به دست آورد. از جمله گل او در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ که به آرژانتین کمک کرد فرانسه را شکست دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا