سیاسی

معاون زاکانی: «دکتر» در انتخابات، چهره اصلی اصلاحات که دولت سوم روحانی بود را افشا کرد / برخی اعضای شورای شهر در زمین جریان دوم خرداد بازی نکنند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به برخی حملات به شهردار تهران، گفت: برخی اعضای شورای شهر در زمین جریان دوم خرداد بازی نکنند.

لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به برخی حملات به شهردار تهران اظهار داشت: در انتخابات دکتر زاکانی چهره اصلی اصلاحات که دولت سوم آقای روحانی بود را افشاء کرد و فسادی که در دوران مدیریت‌های جریان دوم خرداد مثل کرسنت را افشاء کرد و مردم فهمیدند که این جریان چه مشکلات و چالش‌هایی را دارد.

وی افزود: هشت سال دوران آقای روحانی دوران عدم کارآمدی و توقف کشور بود. آقای زاکانی هشدار داد که آقای پزشکیان باید مواظب باشند که دولت آقای روحانی را تکرار نکنند و توصیه هایی به آقای دکتر پزشکیان شد که از استفاده از چهره های افراطی خودداری کنند و از این فرصتی که مردم ایران در اختیارشان قرار دادند استفاده کنند.

فروزنده ادامه داد: زاکانی اعلام آمادگی کرد که برنامه هایش را در اختیار پزشکیان بگذارد و با ایشان همکاری کند و کار را جلو ببرند؛ ولی ظاهرا افراطیان جریان دوم خرداد که انحصارطلب و دگراندیش هستند٬ این موضع را برنتافتند و شروع به تخریب دکتر زاکانی در روزنامه هایشان کردند؛ در حالی که در دوران سه و سال و نیم که زاکانی مدیریت شهرداری را به عهده دارد٬ کارهای بزرگی شده است.

وی با برشمردن عملکرد زاکانی در شهرداری تهران تصریح کرد: سه بزرگراه بزرگی که بعد از ۱۵ سال کارش شروع شد٬ مثل بزرگراه شهید بروجردی و شهید شوشتری٬ یادگار امام تا میدان فتح از کارهای بزرگی است که انجام شد و مانند پروژه بزرگراه امام علی(ع) در غرب تهران است. یا  کار بزر گی که در جهت پل های همسطح انجام می شود و کارهای فرهنگی  و رویدادهای بزرگ مثل غدیر و ماه مبارک رمضان که در شهر انجام شد و پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک ها که در حال تسویه هستند و یا حل مشکلات ۵۰ پروژه بزرگ مشارکتی از جمله شهر بازی و بام لند از کارهای زاکانی است.

فروزنده افزود: حدود ۱۰۰ هفته از وقتی که ایشان شروع کرده هر هفته «شنبه امید و افتخار» داشتیم که پروژه‌های عمرانی و یا توسعه ای شکل گرفته است. مسئله تغییراتی که در فروشگاه شهروند و خدمت بیشتری که به مردم در میادین شده و آسفالتی که در سطح شهر شده تنها گوشه‌ای از این خدمات است و اگر همه خدمات را بگوییم٬ فهرست بلندی است.

فروزنده ادامه داد: مهم‌تر از همه بحث برقی‌سازی خودروهای عمومی و بحث واگن هاست و در این زمینه قرارداد با چین که از ۹۵ مانده بود٬ احیاء شد و بحث خرید ۲ هزار اتوبوس از تولید کنندگان داخلی و برقی کردن تاکسی‌ها و کارهای بزرگ که امروز در شهرداری انجام می شود و تازه سرآغاز کار است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه آقای زاکانی رکورد مدیران قبلی و شهرداران قبلی را در این سه سال زدند و این مهم است٬ گفت: ما از جریان دوم خرداد هیچ انتظاری نداریم و طبیعی است که آنها ناکارآمد هستند و نگرانند اصولگرایان در سنگری که در اختیارشان هست٬ کارآمدیشان را به منصه ظهور بگذارند و این باعث شود که جریان دوم خرداد نتواند عرض اندام کند.

فروزنده به برخی حواشی رخ داده در شورای شهر تهران اشاره کرده و خاطرنشان کرد:  بهرحال بعضی از افراد در شورا هستند که به این مسئله توجه ندارند که جریان دوم خرداد دنبال حذف کل جریان اصولگراست و همه شورا امروز اصولگرا هستند؛ حالا چرا بعضی‌ها مواضعی می گیرند که دوم خردادی ها سوء استفاده کنند٬ لازم به تامل است. فکر می کنم که دچار یک غفلت هستند و توجه نمی کنند که امروز شهرداری با قوت کار می کند.

وی افزود: شوخی نیست؛ روزی که آقای زاکانی شهرداری را تحویل گرفت٬ بودجه ۳۷ همت بوده و امروز بودجه ۱۵۰ همت هست و این خیلی مهم است. بودجه با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته تقریباً چهار برابر شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید همه مواظب باشیم و جریان اصولگرا باید با وحدت جلو برود٬تصریح کرد: الان برنامه ریزی که جریان دوم خرداد کرده٬ گرفتن شورای شهر کل کشور از جمله شهر تهران است و باید این را بدانیم که لازمه این عرصه وحدت و انسجام است و دوستان  شورای ما باید به این توجه کنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اکثریت  در شورا طرفدار آقای زاکانی هستند و با قدرت کار را دنبال می کنند٬اظهار داشت: نقش مهندس چمران رئیس شورا بی بدیل است و می شود گفت شورای این دوره یکی از موفق‌ترین شوراها در دوران گذشته بوده و برنامه چهارم و بودجه سالیانه را مصوب کرده و نظارت های محکمی بر کار داشته و همدلی را در شورا ایجاد کردند و نتیجه آن این بوده که شاهد پروژه های بزرگ  برقی سازی هستیم که در طول تاریخ بی نظیر هستند؛ لذا باید نیروهای اصولگرا مواظب باشند در زمین جریان دوم خرداد بازی نکنند و با انسجام و کارآمدی مدیران شهرداری با قدرت کار را انجام دهند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تاکید کرد: روحیه خود زاکانی هم اینگونه است و با تمام قوت به فکر خدمت به مردم باشند تا کارها را بتوانیم به نتیجه برسانیم و برگ زرینی در خدمات اصولگرایان به مردم داشته باشیم که باعث افزایش اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا