استان ها

سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام موسی فتوحی اظهار کرد: قصور و تقصیر در وقوع سیل ۲۶ اردیبهشت‌ماه مشهد وجود دارد و باید با مقصران برخورد صورت گیرد.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور افزود: بخشی از حوادث روی داده در سیل مذکور به دلیل ایراداتی است که وجود داشته مثلاً اگر دیوارکشی صورت گرفته باید ملاحظات سیل نیز در منطقه انجام می‌گرفته است.

وی گفت: اکنون علاوه بر سازمان بازرسی، دادستانی نیز درباره کسانی که احیاناً در خصوص سیل مرتکب خطایی شده اند پرونده کیفری تشکیل داده و اعلام جرم کرده است و گروهی دیگر نیز در دادسرا کار پژوهشی در این خصوص انجام می‌دهند.

فتوحی بیان کرد: به آن قسمتی که مربوط به ترک فعل بوده و یا کسی وظیفه خود را انجام نداده در دادسرا رسیدگی می‌شود، لذا پرونده‌ای از ناحیه دادسرا درباره سیل تشکیل شده و بخش اولیه گزارش آن در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در روزهای آخر اردیبهشت ارائه شده است.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور به موضوع آسیب شناسی مساله سیل نیز اشاره کرد و گفت: البته این میزان بارندگی مشهد در سال‌های گذشته بی سابقه بوده و بارش‌های اردیبهشت ماه مشهد قابل توجه بوده است.

وی افزود: از طرف دیگر به عنوان نمونه کانال‌های زیر پل «انقلاب» مشهد پاسخگوی تخلیه آب جمع شده سیل نبود، که اگر پاسخگو بود آن مقدار آب زیر پل جمع نمی‌شد.

فتوحی اظهار کرد: برخی دستگاه‌ها پاسخ‌هایی هم داده اند، مثلاً آب منطقه‌ای گفته که موضوع جلوگیری از سیل در این منطقه شهری متوجه شهرداری است و شهرداری عنوان کرده که ارتش هنوز این منطقه را به طور کامل به ما واگذار نکرده است و در نهایت دستگاه‌ها هر کدام پاسخی داده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا