سیاسی

صبحانه خبری، ۲۷ تیر ۱۴۰۳؛ از ادعای سی ان ان درباره نقشه‌ احتمالی ایران برای کشتن ترامپ تا گزارش ظریف از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پاسپورت، گوشی و لپ‌تاپ لیلی رشیدی در فرودگاه ضبط شد
احترام برومند به بهانه زادروز همسرش زنده یاد داود رشیدی در متنی از ضبط گوشی و لپ‌تاپ لیلی رشیدی در فرودگاه خبر داد. او نوشت: «اما لیلی رشیدی …مدتهاست خیلی از شماها سراغش را از من میگیرید، ناچار به انزوا است، دو سه ماهی به دعوت برادرش برای دیدار برادر و پسرش سینا، رفته بود، امروز صبح در فرودگاه، پاسپورت و موبایل و لپ‌تاپش ضبط شد، چمدانش را گشتند، تا مبادا کوچکترین شیئ شخصی او از چشم پنهان بماند … ممنون از آقای وزیر ارشادمان که در سخنان یکی دو روز قبلشان ، تاکید کردند که چقدر پای هنرمندان ایستاده‌اند، و هزینه داده اند، ممنونیم از ایشان.» 

ایلان ماسک قصد دارد ماهی ۴۵ میلیون دلار به کارزار انتخاباتی ترامپ کمک کند
روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر ۱۴۰۳) گزارش داد که ایلان ماسک قصد دارد ماهانه حدود ۴۵ میلیون دلار به گروه حمایتی کارزار ریاست جمهوری دونالد ترامپ اهدا کند، در حالی که دیگر شخصیت‌های برجسته حوزه فناوری نیز به این گروه کمک می‌کنند.

واکنش عباس عبدی به ادعای مشاور زاکانی درباره «خجالت روشنفکران از مداحی پزشکیان»
فعال سیاسی و روزنامه‌نگار پاسخ ادعای عبدالله گنجی، فعال سیاسی اصولگرا درباره خجالت کشیدن روشنفکران از مداحی پزشکیان را داد. عباس عبدی نوشت: امام حسین که همیشه مورد اقبال ایرانیان حتی غیرمسلمانان بوده. پزشکیان از این راه نان نمی‌خورد. او خودِ خودش است. کسانی باید خجالت بکشند که محرم و عاشورا را تبدیل به دکان سه نبش برای رانت‌خواری و ظلم و ستم و فحاشی کردند و اعتقادات مردم را نابود کردند و تازه متوجه ماجرا شده‌اند.

افزایش نجومی قیمت بلیت پرواز نجف -تهران
نرخ بلیت پرواز تهران-نجف در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با افزایش قیمت روبرو شده و به ۱۲ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت بلیت هواپیما تهران-نجف در ۱۴ تیر ۱۴۰۳ با پرواز‌های شرکت وارش و معراج ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ثبت رسیده بود. 

بازداشت ۳ اسرائیلی به ظن همکاری با ماموران اطلاعاتی ایران
پلیس اسرائیل و آژانس امنیت داخلی آن امروز سه‌شنبه اعلام کردند سه شهروند اسرائیلی به ظن تضعیف امنیت داخلی به دستور نهاد اطلاعاتی ایران، بازداشت شده‌اند. مظنون اصلی که «الیملخ استرن» ۲۱ ساله از «بیت شمش» نام دارد، متهم است که از طریق تلگرام با یک مامور ایرانی تماس گرفته و دو اسرائیلی دیگر را برای کمک به او در انجام وظایف مختلف استخدام کرده است. 

جنجال مهدی طارمی در ایتالیا؛ اینتر ویدیو معارفه را به دلیل استفاده از کلمه «خلیج فارس» پاک کرد؟
باشگاه اینتر که به تازگی با شرکت هواپیمایی قطر ایویز قرارداد همکاری امضا کرده و این کمپانی اسپانسر اصلی باشگاه نراتزوری شده؛ ویدیویی از معارفه مهدی طارمی به همراه این کمپانی بزرگ هواپیمایی منتشر کرد که در آن برای وصف مهدی طارمی از واژه خلیج فارس استفاده کرد. پس از انتشار این ویدیو حواشی زیادی به راه افتاد و به‌علت استفاده کلمه خلیج فارس در ویدیو معارفه مهدی طارمی و اعتراض کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص اسپانسر این باشگاه، مدیران اینتر ویدیو معارفه طارمی را از صفحه خود پاک کردند. 

گزارش ظریف از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت
رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم گزارشی از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت ارائه کرد. محمدجواد ظریف نوشت: بنا داشتیم روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت را هر روز به صورت شفاف به مردم دلاور و هوشمند ایران گزارش دهیم اما افسوس که کوشش ما برای رفع ملاحظات سازمان صدا و سیما تا کنون ناکام مانده و لذا ناگزیریم که اطلاع رسانی را با تأخیر از طریق فضای مجازی انجام دهیم. به دنبال انتخاب جناب آقای دکتر پزشکیان، به دستور ایشان شورای راهبری تشکیل شد و تا کنون ۹ جلسه برگزار کرده. برخی کمیته‌ها چندین جلسه برای بررسی سنجه‌های تخصصی حوزه خود و نیز شیوه کار اقدام کرده و روند رسیدگی به آن دسته از نامزدهای پیشنهادی که تاکنون دریافت شده‌اند را آغاز کرده‌اند. هیچ کمیته‌ای هیچ نامزدی را برای هیچ پستی نهایی کرده و تمامی گمانه زنی‌ها صرفاً خبرسازی بی پایه است. 

ترامپ رسما کاندیدای نهایی حزب جمهوری‌خواه شد
دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا، دو روز بعد از سوءقصدی که در علیه جان او شد، در جریان مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه، به عنوان نامزد رسمی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. 

حملۀ مسلحانه به یک حسینیه در عمان / ۴ نفر شهید شدند
موکب عزاداران حسینی در یکی از شهرستان‌های استان مسقط در کشور پادشاهی عمان هدف حمله مسلحانه قرار گرفته و شماری شهید و مجروح شده‌اند. پلیس مسقط با انتشار بیانیه‌ای با تأیید این حمله مسلحانه اعلام کرد که در جریان تیراندازی به عزاداران حسینی ۴ نفر شهید و شماری مجروح شدند. 

علی باقری برجام را یک ابتکار موفق چندجانبه خواند
علی باقری سرپرست وزارت خارجه ایران در نشست شورای امنیت با تاکید بر اینکه رویکرد و سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تقویت چندجانبه گرایی بر اساس اصل منشور ملل متحد و حقوق بین الملل است،گفت: رئیس جمهور منتخب اعلام کرده است که رهیافت اصلی سیاست خارجی،گشایش افق‌های جدید و گسترش همه جانبه روابط دوستانه با سایر دولت‌ها بر اساس گفتگو،همکاری برابری و احترام متقابل خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران همواره پایبندی خود به چندجانبه گرایی را نشان داده است که نمونه بارز آن مشارکت سازنده در انعقاد برجام است. برجام به عنوان یک ابتکار موفق چندجانبه توانست یکی از موضوعات غیرضروری و یک نگرانی ساختگی از سوی کشورهای غربی در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مورد توجه قرار دهد و قرار بود تحریم های ظالمانه را از دوش ملت ایران بردارد.

ادعای سی ان ان درباره نقشه‌ احتمالی ایران برای کشتن ترامپ
 دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در بیانیه‌ای در پاسخ به اتهامات بی‌اساس و مغرضانه درباره نقش ایران در ترور ترامپ، اعلام کرد «اتهامات بی‌اساس و مغرضانه» است. در ادامه این بیانیه آمده است: «از نگاه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ یک مجرم جنایتکار است که به‌خاطر صدور دستور ترور سردار قاسم سلیمانی باید در دادگاه محاکمه و مجازات شود؛ ایران مسیر حقوقی را برای پاسخگو کردن او انتخاب کرده است». سی ان انشبکه آمریکایی روز سه‌شنبه مدعی شده بود مقامات اطلاعاتی این کشور در هفته‌های اخیر نقشه‌ای احتمالی از سوی ایران برای کشتن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشن این کشور را کشف کرده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا