اقتصادی

استقبال سرمایه‌گذاران از فعالیت‌های بخش آب در مناطق جنوب – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور اظهار کرد: در طی ماه‌های اخیر با یک استقبال چشمگیر در استان سیستان و بلوچستان مواجه شدیم و آن حضور سرمایه‌گذارانی است که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش آب از جمله راه‌اندازی تأسیسات یا احداث سد برای استفاده شخصی از این منبع آب و بخشی نیز برای تسهیل نیازهای منطقه هستند. این اقدامی بدیع است که قبلاً مشابه آن در کشور وجود نداشته است.

احسانی بیان کرد: اقبال عمومی برای سرمایه‌گذاری در توسعه منابع آب و احداث سد به ویژه در استان هرمزگان با هدف مهار و استفاده مفید از آب‌های خروجی به دریا انجام می‌گیرد؛ همچنین به هزینه‌های سرمایه‌گذاری که معمولاً توسط دولت باید از محل بودجه عمومی انجام شود، نیز کمک می‌کند و این هزینه‌ها را به بخش‌های دیگری سوق داد.

رئیس حوضه آبریز زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی خاطر نشان کرد: اکنون با چندین سرمایه‌گذار مواجه هستیم که رقابتی برای سرمایه‌گذاری بین آن‌ها به وجود آمده و این اقدام تاکنون در بخش آب کشور مسبوق به سابقه نبوده است.

وی گفت: ما نیز موظفیم مجوزها و تسهیلات لازم را برای آنان فراهم کنیم و با استقبال از این سرمایه‌گذاری، از آن به عنوان یک طرح نو و پیشران برای بخش آب کشور بتوانیم این تجربه را نهادینه کنیم.

احسانی اظهار کرد: اکنون نیز دو مجوز اولیه برای مطالعات شناختی و فازهای اولیه جهت احداث سد توسط دو سرمایه‌گذار در استان هرمزگان و همچنین یک سرمایه‌گذار در استان سیستان و بلوچستان داریم که این موارد در حال توسعه است و ممکن است به سه یا چهار مورد نیز برسد که جزئیات آن پس از اتمام بررسی‌های اولیه منتشر می‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا