سیاسی

هر کس در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی ساکت باشد شریک جرم اوست – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع عزاداران حسینی (ع) در پادگان امام خمینی (ره) دژبان ارتش گفت: شبهاتی توسط بعضی در فضای مجازی در خصوص نهضت امام حسین (ع) مطرح می‌شود، از جمله اینکه چرا امام حسین (ع) به کربلا رفت و با وجود تعداد اندک یارانش در مقابل لشگر دشمن، با یزید کنار نیامد.

وی ادامه داد: در حالی که در قرآن کریم آمده با دست خودتان جان خودتان را به خطر نیندازید، وقتی پاسخ شبهه را به درستی بفهمیم عشقمان به امام حسین (ع) قوی‌تر می‌شود.

وی افزود: از نظر شرع مقدس، حفظ جان واجب و به خطر انداختن آن حرام است به جز آن جایی که ارزش‌های برتر در خطر باشد و یکی از ارزش‌های برتر حفظ دین خداوند است. هرگاه دین به خطر بیفتد و فقط با جان دادن بشود آن را حفظ کرد، باید این کار را انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی تصریح کرد: یکی دیگر از ارزش‌های برتر حفظ ناموس است، چه ناموس فردی و چه ناموس ملی. وقتی پای ناموس به میان می‌آید، جان هیچ ارزشی ندارد و اگر بدانیم بدون جان دادن ناموس‌مان حفظ نمی‌شود باید جان خود را فدا کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: شهید صیادها، شهید بابایی‌ها، شهید سلیمانی‌ها و دیگر شهدای ایران اسلامی، حق حفظ ناموس بر گردن ما دارند که به تأسی از امام حسین (ع) برای حفظ ناموس و ارزش‌های دینی و انسانی جان خود را فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش سومین ارزش برتر را حفظ آب و خاک دانست و افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس برای حفظ این آب و خاک مقدس به میدان نبرد با دشمن بعثی رفتند و حماسه آفریدند و آفرین بر شما جوانانی که امروز برای حفظ آب و خاک میهن اسلامی خود به خدمت مقدس سربازی آمده‌اید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی در ادامه یکی از دیگر از ارزش‌های برتر را دفاع از مظلوم خواند و تصریح کرد: اگر مسلمانی ندای مظلومی را بشنود و کاری انجام ندهد مسلمان نیست. آنهایی که امروز در مورد نسل کشی مردم غزه ساکت هستند، نه تنها مسلمان نیستند بلکه انسان هم نیستند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز رژیم صهیونسیتی بیش از چهل هزار نفر زن و کودک و افراد بی دفاع را قتل عام کرده و این جنایت‌ها همچنان ادامه دارد و هر کسی در مقابل این جنایت‌ها ساکت باشد شریک جرم صهیونیست‌ها است و بایستی در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا