ورزشی

محسن نژاد در گروه مرگ/ مصاف انتقامی نابغه کشتی فرنگی ایران با قهرمان المپیک

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

اتحادیه جهانی کشتی سیدبندی رقابت های کشتی فرنگی المپیک پاریس را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی با اعلام  ۸ نفر برتر رنکینگ اوزان المپیکی کشتی فرنگی، نحوه سیدبندی و رویارویی نفرات برتر در رقابت های المپیک را مشخص کرد.
طبق سیدبندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، نفرات اول، چهارم، پنجم و هشتم رنکینگ در بالای جدول مسابقات المپیک در هر وزن قرار می گیرند و نفرات دوم، سوم، ششم و هفتم رنکینگ نیز در سمت دیگر جدول قرار خواهند گرفت. در هر وزن رقابت های کشتی المپیک ۱۶ کشتی گیر حضور دارند.

طبق سیدبندی اعلام شده، ۸ نفر برتر رنکینگ در دور نخست مسابقات المپیک مقابل ۸ کشتی گیر دیگر حاضر در این مسابقات طبق قرعه مبارزه خواهند کرد و صورت برتری، در دور دوم و مرحله یک چهارم نهایی در بالای جدول نفرات اول و هشتم برابر هم قرار می گیرند و نفرات چهارم و پنجم رنکینگ نیز مقابل یکدیگر به میدان می روند.

همچنین در پایین جدول در دور دوم و مرحله یک چهارم نهایی، نفرات دوم و هفتم رنکینگ به مصاف هم می روند و نفرات سوم و ششم نیز برابر هم مبارزه خواهند کرد.

در مرحله نیمه نهایی نیز نفرات اول و چهارم رنکینگ در صورت شکست رقبا به مصاف هم می روند و نفرات دوم و سوم نیز رو در روی یکدیگر قرار می گیرند و طبق این سیدبندی نفرات اول و دوم رنکینگ تا فینال برابر هم قرار نمی گیرند.

۸ نفر برتر رنکینگ در هر وزن المپیکی بر اساس جایگاه و امتیاز کشتی گیران در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۳، مسابقات قهرمانی قاره ای ۲۰۲۴ و مسابقات رنکینگ زاگرب کرواسی و بوداپست مجارستان مشخص شده اند.

* بررسی رقبای احتمالی فرنگی کاران ایران در المپیک پاریس

وزن ۶۰ کیلوگرم: کار سخت محسن نژاد مقابل عنوان داران جهان و المپیک

مهدی محسن نژاد نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس در رده پنجم رنکینگ جای دارد و با قرعه بسیار دشواری روبرو شده است. محسن نژاد در دور نخست طبق قرعه کشی با یکی از ۸ کشتی گیر خارج از رنکینگ مبارزه می کند. او در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی در یک مبارزه دشوار، کنچیرو فومیتا دارنده مدال نقره المپیک توکیو و ۲ طلای جهان را در پیش خواهد داشت. ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال های طلای جهان ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از قرقیزستان و یکی از شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی نیز در گروه محسن نژاد قرار دارد.

وزن ۶۷ کیلوگرم: رویارویی نابغه کشتی ایران و قهرمان المپیک با طعم انتقام

سعید اسماعیلی نابغه کشتی فرنگی ایران که به شکست محمدرضا گرایی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک به عنوان نماینده ورن ۶۷ کیلوگرم ایران عازم المپیک پاریس می شود، در رده هفتم رنکینگ جای دارد.
اسماعیلی در صورت پیروزی در مبارزه نخست مقابل یکی از ۸ کشتی گیر خارج از رنکینگ، در یک مصاف دشوار با طعم انتقام به مصاف لوییز اورتا سانچس دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و طلای ۲۰۲۳ جهان از کوبا می رود. اسماعیلی ماه گذشته در تورنمنت رنکینگ مجارستان در شرایطی که تا ثانیه پایانی موفق به شکست این کشتی گیر کوبایی شده بود به خیال پایان مبارزه، دست از مبارزه کشید اما حریف کوبایی از پشت به او هجوم برد و با اجرای فن پیروز مبارزه شد.

وزن ۷۷ کیلوگرم: کاویانی نژاد در انتظار قرعه کشی
امین کاویانی نژاد نماینده ایران در این وزن در بین ۸ نفر برتر رنکینگ قرار ندارد و وضعیت رقبای او پس از قرعه کشی مشخص خواهد شد.

وزن ۸۷ کیلوگرم: مهمدی در انتظار قرعه کشی

علیرضا مهمدی دارنده مدال نقره جهان که برای حضور در المپیک به این وزن آمده است، در بین ۸ نفر برتر رنکینگ قرار ندارد و رقبای او نیز پس از قرعه کشی مشخص خواهند شد.

وزن ۹۷ کیلوگرم: مسیر هموار ساروی تا فینال المپیک

محمدهادی ساروی دارنده مدال های برنز المپیک و طلای جهان، نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در المپیک پاریس است. ساروی در رده سوم رنکینگ جای دارد.
او در دور نخست طبق قرعه به مصاف یکس از ۸ کشتی گیر خارج از رنکینگ می رود و در صورت برتری در دومین مبارزه به مصاف برنده آروی ساوولاینن دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹ و نقره اروپا از فنلاند و حریفش در دور نخست خواهد رفت. کشتی گیران لیتوانی و بلاروس نیز در گروه ساروی قرار دارند و کشتی گیر ایران مسیر نه چندان دشواری برای رسیدن به فینال خواهد داشت. ساروی و آرتور الکسانیان کشتی گیر ۳۴ ساله ارمنستانی و دارنده ۴ طلای جهان و المپیک در صورت شکست همه رقبای خود در فینال به مصاف هم می روند.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم: میرزازاده چشم انتظار غول کوبایی

امین میرزازاده کشتی گیر با اخلاق و عنوان دار ایران در وزن ۱۳۰ کیلوگرم المپیک پاریس است. میرزازاده تنها فرنگی کار ایران است که در رده نخست رنکینگ جای دارد.
دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ در دور نخست به مصاف یکی از ۸ کشتی گیر خارج از رنکینگ مبارزه می کند و در صورت برتری با برنده آدام کون آمریکایی و رقیبش در دور نخست مبارزه خواهد کرد. در غیاب رضا کایالپ ترکیه ای که به دلیل دوپینگ از المپیک‌ محروم شد، میخایین لوپز اسطوره سنگین وزن جهان و دارنده ۴ طلای المپیک و ۵ طلای جهان از کوبا، جدی ترین رقیب میرزازاده برای رسیدن به مدال طلای المپیک است. لوپز در بین ۸ نفر برتر رنکینگ قرار ندارد و مصاف او با میرزازاده در هر مرحله ای امکان پذیر خواهد بود.

اسامی ۸ نفر برتر رنکینگ المپیکی کشتی فرنگی به شرح زیر است:

وزن ۶۰ کیلوگرم:
۱- ژولامان شارشنبکوف(قرقیزستان)
۲- لیگو چائو(چین)
۳- ویکتور چیوبانو(مولداوی)
۴- کنیچیرو فومیتا(ژاپن)
۵- مهدی محسن نژاد(ایران)
۶- اسلام جان بهرام اف(ازبکستان)
۷- رایبر رودریگز(ونژوئلا)
۸- رضوان آرنات(رومانی)

وزن ۶۷ کیلوگرم:
۱- حسرت جعفراف(آذربایجان)
۲- لوییز اورتا(کوبا)
۳- اسلاویک‌گالستیان(ارمنستان)
۴- میت نمس(صربستان)
۵- آمانتور اسماعیل اف(قرقیزستان)
۶- ماماداسا سیلا(فرانسه)
۷- سعید اسماعیلی(ایران)
۸- والنتین پتیچ(مولداوی)

وزن ۷۷ کیلوگرم:
۱- نائو کوساکا(ژاپن)
۲- سنان سلیمان اف(آذربایجان)
۳- آکژول محموداف(قرقیزستان)
۴- مالخاس آمویان(ارمنستان)
۵- پنا فلورز(کوبا)
۶- دمو ژادرایف(قزاقستان)
۷- زولتان لوای(مجارستان)
۸- آرام واردانیان(ازبکستان)

وزن ۸۷ کیلوگرم:
۱- علی چنگیز(ترکیه)
۲- داوید لوسونچی(مجارستان)
۳- سمن نوویکوف(بلغارستان)
۴- ژان بلنیوک(اوکراین)
۵- نورسلطان تورسینوف(قزاقستان)
۶- باچیر آزارا(الجزایر)
۷- الکساندر کوماروف(صربستان)
۸- کارلوس مونوز(کلمبیا)

وزن ۹۷ کیلوگرم:
۱- آرتور الکسانیان(ارمنستان)
۲- ابوبکر خاسلاخانوف(بلاروس)
۳- محمدهادی ساروی(ایران)
۴- گابریل روسیلو(کوبا)
۵- آرتور عمراف( جمهوری چک)
۶- آروی ساوولاینن(فنلاند)
۷- مینداگاس ونکایتیس(لیتوانی)
۸- کوین مخیا(هندوراس)

وزن ۱۳۰ کیلوگرم:
۱- امین میرزازاده(ایران)
۲- عبداللطیف محمد(مصر)
۳- لینگژه منگ(چین)
۴- آلین سیوراریو(رومانی)
۵- هیکی‌نابی(استونی)
۶- یاسمانی آکوستا(چین)
۷- سئونگ چان لی(کره جنوبی)
۸- آدام کون(آمریکا)
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا