ورزشی

دختران رویینگ ایران در المپیک پاریس چه می‌کنند؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

سرمربی تیم ملی قایقرانی رویینگ ایران گفت: شرایط فنی دختران رویینگ خوب است و امیدوارم در المپیک اعتماد به نفس خودشان را حفظ کنند.

 افشین فرزام در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی آمادگی دختران رویینگ سوار در اردوی یک ماهه روسیه بیان کرد: بعداز مسابقات کسب سهمیه المپیک، دو ماه فرصت آماده‌سازی داشتیم. یک ماه را در روسیه اردو زدیم و در پیست استاندارد تمرین کردیم. فکر می‌کنم نهایت استفاده را بردیم و قطعا نسبت به مسابقات کسب سهمیه، شرایط بهتری داریم. البته المپیک هم قابل مقایسه با مسابقات کسب سهمیه المپیک نیست.

او افزود: تنها مسئله در این اردوی یک ماهه دوری از خانواده بود که می‌توانست روی روحیه ملی‌پوشان تاثیرگذار باشد اما سعی کردیم هر طور شده نهایت استفاده را ببریم. کمپ تمرینی روسیه تمام امکانات را دارد و شرایط آماده سازی ما بهتر از حضور در ایران رقم  خورد.

 فرزام در پاسخ به این پرسش که رویینگ در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بهترین نتیجه را گرفت و چه انتظاری از ملی‌پوشان در المپیک پاریس دارد؟ گفت: در دونفره برای اولین بار توانستیم سهمیه بگیریم. با توجه به محدودیت و سختی گرفتن سهمیه، تیم‌های با کیفیتی در این قایق شرکت می‌کنند. ما هم برای اولین بار خارج از قاره آسیا در این قایق مسابقه می‌دهیم. فاطمه مجلل در  قایق یک‌نفره شرکت می‌کند. او به تازگی وارد ۲۲ سالگی شده و دو بار  سر خط مسابقه یک‌نفره قرار گرفته است. یک بار در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا و مرتبه دوم در انتخابی المپیک بود. کسانی که در یک نفره شرکت می‌کنند، نیاز است سال‌ها در این ماده پارو زده باشند با این حال شرایط فنی مجلل خوب است.

او در مورد اینکه زینب نوروزی و فاطمه مجلل برای اولین‌بار به المپیک می‌روند و نگرانی برای اینکه تحت تاثیر اسم و جو المپیک قرار نگیرند، گفت:  قطعا المپیک فضای متفاوتی  دارد و از سطح بالایی برخوردار است. امیدوارم اعتماد به نفس خود را حفظ کنند و بدون استرس کارشان را انجام دهند.

فرزام در پاسخ به این پرسش که قبلا عنوان کرده بود انتظاری ندارد و دیگران هم از او انتظاری نداشته باشد  و همچنان هم این عقیده را دارد؟ تاکید کرد: قطعا تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم. انتظارات برآورده شود یا نه  کم نمی‌گذاریم و با قدرت کارمان را انجام می‌دهیم. الان خودمان از خودمان انتظار داریم و امیدواریم بتوانیم انتظارات بقیه را نیز برآورده کنیم.

سرمربی تیم ملی رویینگ در مورد اینکه فکر می‌کند دختران رویینگ به کدام فینال صعود کنند؟ تاکید کرد: نمی‌توانم پیش‌بینی دقیقی داشته باشم و بستگی به قرعه دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا