وزارت راه مجاز به واگذاری اراضی خود به مالکان اعیانی شد

Print Friendly, PDF & Email

در جریان بررسی بودجه؛

وزارت راه مجاز به واگذاری اراضی خود به مالکان اعیانی شد

وزارت راه مجاز به واگذاری اراضی خود به مالکان اعیانی شد

نمایندگان مجلس به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی که قبل از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده، به مالکان اعیانی واگذار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم (دوشنبه ۸ اسفند ماه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲، بند الحاقی ۱ تبصره ۱۱ را به تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می‌شود، اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونتگاه‌های غیر رسمی را که قبل از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده و بر اساس طرح‌های مصوب شهری ساخت و ساز صورت گرفته و در حال بهره برداری می‌باشد، به مالکین اعیانی واگذار نماید.

بر اساس بند الحاقی ۲ تبصره ۱۱، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجاز است نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح را با اولویت نیروی انتظامی از طریق اخذ تسهیلات بانکی و حمایت دولت در تأمین زمین و ایجاد تسهیلات بانکی مناسب و بکارگیری منابع داخلی و فروش املاک مازاد اقدام نماید.

آئین نامه اجرایی موضوع این بند توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا