شهری

افتتاح کلینیک دیابت سبز در منطقه ۱۳ – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین جلسه خانه مشارکت منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۳ با حضور امیر علی فریدون فر رئیس مرکز بهداشت شرق تهران، مجید طاهری معاون مرکز بهداشت، نمایندگان سازمان‌های تحت پوشش منطقه ۱۳ و رؤسای مراکز خدمات جامع سلامت، محمدیان، ۱۷ شهریور، لیله‌القدر و شبیر به همراه تعدادی از کارشناس مسئولان و پرسنل مرکز بهداشت شرق با هماهنگی واحد آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت شرق و اداره سلامت منطقه ۱۳ تهران در سالن جلسات سوله بحران منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.

فریدون فر رئیس مرکز بهداشت شرق تهران با تأکید بر تلاش برای پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر در جامعه با اشاره به افتتاح کلینیک دیابت سبز در منطقه ۱۳ گفت: از این پس و در اسرع وقت با هماهنگی کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شرق تهران، تمامی کارشناسان ستاد و مراکز خدمات جامع سلامت منطقه موظف هستند با انجام پیگیری‌های لازم و رصد بیماران دیابتی با همکاری مسئولین و کارشناسان کلینیک دیابت سبز در منطقه نیروی هوایی نسبت به شناسایی و کنترل بیماران دیابتی منطقه تلاش مضاعف داشته باشند.

وی در خصوص راه اندازی خانه‌های مشارکت در شرق تهران گفت: اولویت دهی به سلامت مردم منطقه و پوشش همگانی سلامت مهمترین عامل در دستیابی به اهداف برنامه خانه مشارکت می‌باشد و عدالت اجتماعی در سایه توانمندسازی مردم منطقه محقق می‌شود.

در ادامه سید مرتضی صدر رئیس کلینیک دیابت سبز ضمن صحبت در مورد بیماری دیابت به معرفی کلینیک دیابت سبز و نحوه ارائه خدمت به مراجعین و بخش‌های مختلف این مرکز پرداخت.

در پایان این نشست سلمان خانی رئیس خانه‌های مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تقدیر از فریدون فر رئیس مرکز بهداشت شرق تهران و کارشناسان این برنامه در شرق تهران از پویایی خانه‌های مشارکت در شرق تهران ابراز خرسندی کرد

وی گفت: خانه‌های مشارکت در شرق تهران تا امروز در اجرای برنامه‌ها و دستیابی به اهداف پیشرو بودند و خانه‌های مشارکت در سطح دانشگاه عمل نموده‌اند.

همچنین، ناهید خانجانی رئیس اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۳ نیز به برنامه‌های سلامت محور منطقه اشاره و آمادگی این منطقه برای پیشبرد طرح‌های سلامت محور ارائه کرد.

در این نشست، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شرق تهران نیز در مورد بیماری تب دنگی و چگونگی سرایت از طریق پشه آئدس و راه‌های پیشگیری از این بیماری با هدف ارتقا آگاهی و به روزرسانی اطلاعات شرکت کنندگان در نشست مطالبی را ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا