ورزشی

جزئیات آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برای لیگ برتر فوتبال/ رفعتی: نقش جهان آماده است، بقیه باید مشکلات را حل کنند

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها می‌گوید «ورزشگاه‌ها مطابق مقرراتی که داریم آماده نیستند و به غیر از آزادی و شاید نقش جهان بقیه امکان برگزاری بازی‌ها را نخواهند داشت.»

به گزارش ایسنا، داود رفعتی، دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها اظهار کرد: تقریبا از یک ماه پیش، بعد از پایان لیگ برتر، به دستور آقای تاج، لیگ آسیب شناسی شد و گزارش بازی‌ها به دست ما رسید؛ آسیبی که بیشتر شناخته شد در مورد زیرساخت ورزشگاه‌ها و ایمنی و امنیت بازیکنان و همینطور تماشاگران بود. کارگروهی به دستور آقای تاج تشکیل شد که بر اساس مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا و چک لیستی که به ما اعلام کرده بودند، کار را شروع کنیم. این چک لیست را در اختیار تمام باشگاه‌ها قرار دادیم و تمام ورزشگاه‌های لیگ برتر را بازرسی کردیم و این هفته دوباره ورزشگاه‌های تبریز و کرمان بازرسی می‌شوند. تمام ورزشگاه‌ها مطابق مقرراتی که داریم آماده نیستند و به غیر از آزادی و شاید نقش جهان بقیه امکان برگزاری بازی‌ها را نخواهند داشت. ما سعی کردیم با توجه به شرایط کشور درک کنیم که چند ورزشگاه ما آماده برگزاری مسابقات هستند ولی برخی آماده نیستند.

او درباره ورزشگاه‌های چادرملو و خیبر خرم آباد هم عنوان کرد: ورزشگاه شهید نصیری یزد، ورزشگاه دستگردی و ورزشگاه آزادی را قطعا برای شروع لیگ برتر نخواهیم داشت. شهید نصیری یزد اگر کار را درست انجام بدهد با تلاش شبانه روزی می‌تواند به نیم فصل برسد. ورزشگاه تختی خرم آباد هنوز شرایط آمادگی برگزاری بازی‌ها را ندارد و اگر مشکل نور را حل کنند اجازه برگزاری بازی را می‌دهیم اما اگر نشود به شهر دیگری مثل اراک خواهند رفت.

او همچنین درباره وضعیت ورزشگاه شهر مشهد عنوان کرد: هر باشگاهی می‌تواند دو ورزشگاه معرفی کند و اگر باشگاهی ورزشگاه امام رضا را معرفی کند مجدد بررسی می‌شود تا اگر نیاز باشد دوباره در لیگ برتر استفاده شود.

رفعتی درباره وضعیت ورزشگاه تختی هم عنوان کرد: مطمئنا تا ۱۵ شهریور که مقدماتی جام جهانی شروع می‌شود ورزشگاه آزادی را نخواهیم داشت و آنطور که تصمیم گیری شده فقط بازی‌های بین المللی و بازی‌های بزرگ در آزادی برگزار می‌شود. به غیر از آن همه بازی‌ها در تختی برگزار می‌شوند. ورزشگاه تختی تقریبا آماده است و اشکالات جزئی دارد که امیدواریم بودجه‌ای در اختیار آنها گذاشته شود و آماده شود اما این ورزشگاه از برخی لحاظ از آزادی بهتر است.

دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها در ادامه درباره شرایط ورزشگاه شهر قدس بیان کرد: ورزشگاه شهر قدس را در چند مرحله از آبان سال گذشته بررسی کردیم. زمین بسیار خوب و با کیفیتی دارد که قبلاً مجوز حرفه‌ای آسیا را گرفته و می‌تواند دوباره به چرخه لیگ برتر بازگردد. ورودی بانوان، گیت‌ها و شرایط دیگر باید بررسی شود که اگر برطرف شود به لیگ می‌رسد اما اگر نشود باشگاه هوادار باید ورزشگاه دیگری را معرفی کند.

او در مورد اینکه چطور ورزشگاه‌های ملوان و نساجی مازندران مورد تایید قرار خواهند گرفت؟ گفت: ورزشگاه فولاد، مس رفسنجان، یادگار امام به شرط تایید می‌شوند و ورزشگاه اراک در حال برطرف کردن مشکلات است. ورزشگاه غدیر اهواز باید مشکل نور و ایمنی را برطرف کند. در ورزشگاه انزلی حتما باید جایی که ما مشخص کردیم اتوبوس‌ها به داخل بیایند و مشکل نور و سکو اگر حل شود آماده میزبانی هستند. اگر نتوانند مجبور هستیم علی‌رغم میل باطنی بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کنیم. در ورزشگاه وطنی قائمشهر پس از اصلاحات باید اتوبوس به داخل ورزشگاه بیاید و اگر مشکل سکو را حل کردند بازی‌ها با تمام ظرفیت برگزار می‌شوند.

رفعتی درباره وضعیت نور ورزشگاه فولاد هم عنوان کرد: ورزشگاه فولاد نزدیک ۲۴۰۰ لوکس‌ نور دارد که این مساله برای دوربین‌ها مشکل بود ولی طبق جلسات با صدا و سیما دوربین‌ها HD شده و این مشکل هم حل شده است.

او درباره اینکه کدام تیم‌های لیگ برتری در کدام ورزشگاه‌ها میزبانی خواهند کرد؟ گفت: تیم‌های استقلال و پرسپولیس در تختی، فولاد خوزستان در فولاد آرنا، خیبر اگر برسد و مشکل حل شود در ورزشگاه تختی خرم آباد، مس رفسنجان در شهدای مس، اگر مشکل شهید نصیری یزد حل نشود چادرملو در رفسنجان میزبان خواهد بود، هوادار در شهر قدس و اگر مشکل حل نشود در شهر دیگری که معرفی کنند میزبانی خواهند کرد، سردار آزادگان قزوین میزبان مسابقات شمس‌آذر خواهد بود ولی اگر مشکلات آنها حل نشود بدون تماشاگر برگزار می‌شود، ذوب آهن در فولاد شهر زمین خوبی دارد ولی مشکل ایمنی دارد که باید حل شود، سپاهان حتما در نقش جهان خواهد بود و تراکتور در یادگار امام باید مقاوم سازی سکوها را انجام دهد.

رفعتی در مورد تاریخ شروع لیگ برتر گفت: در جلسه امروز آقای تاج فرمودند که ابتدا زیرساخت‌های ورزشگاه باید آماده باشند ولی می‌دانم که دوم مرداد قرعه کشی لیگ برتر است. من ورزشگاه‌های آماده را می‌نویسم و تصمیم گیری با سازمان لیگ خواهد بود. فکر نمی‌کنم لیگ عقب بیفتد چون ما مسابقات آسیایی و مقدماتی جام جهانی را داریم که مطمئنا بدون برگزار لیگ به این مسابقات نخواهیم رفت. ۹ ورزشگاه آماده هستند و ۴ ورزشگاه هم باید شروط را برطرف کنند تا با حضور تماشاگران میزبان باشند.

او در پایان درباره اصلاحاتی که باید صورت بگیرد، گفت: با همه باشگاه‌ها شبانه روزی در تماس هستیم که زودتر آماده شوند. خوش‌بین هستم که مسابقات در تاریخ مقرر برگزار شود. امیدوارم باشگاه‌ها کمک کنند که ورزشگاه‌ها زود کارها را انجام بدهند. تمام تلاش فدراسیون فوتبال فوتبال و سازمان لیگ این است که لیگ در زمان مناسب برگزار شود. دو ورزشگاه آزادی و نقش جهان شرایط برگزاری لیگ بار سیستم کمک داور ویدیویی هم دارند. ورزشگاه‌های فولاد، مس، شهید سلیمانی، یادگار امام و اراک از همین حالا هم می‌توانند این آماده‌سازی را انجام بدهند که VAR داشته باشند. در ورزشگاه تختی تهران هم اتاقی تعبیه کرده‌ایم که مسابقات با VAR برگزار شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا