۹ دی فراموش‌شدنی نیست/ مردم راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند

آیت‌الله صدیقی در نماز جمعه تهران:

۹ دی فراموش‌شدنی نیست/ مردم راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند

۹ دی فراموش‌شدنی نیست/ مردم راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی فراموش شدنی نیست، گفت: مردم ما تا زمانی که آمریکا را به زانو درنیاورند و مستکبران را تسلیم نکنند، راه سردار سلیمانی را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران (۹ دی ماه) که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن دعوت همگان به تقوای الهی بر ضرورت برقراری عدل و عدالت تاکید کرد و گفت: بنا بر آموزه‌های دینی اگر می‌خواهیم در سنگر امن باشیم، باید بدانیم که از عدل می‌توان به تقوا رسید. عدل یعنی هر فرد و هر چیزی در جایگاه خود قرار بگیرد.

تکرار گناهانی مانند بی‌حجابی انسان را از عدالت ساقط می‌کند

وی عنوان کرد: فردی عادل است که از گناهان کبیره و صغیره خود را دور نگاه دارد. باید بدانیم تکرار گناه‌های صغیره همچون بی‌حجابی نیز منجر به فسق می‌شود و انسان را از عدالت ساقط می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ایام‌الله دی ماه بیان کرد: در این ایام حوادث مختلفی اتفاق افتاده که هرکدام خطبه مستقلی را می‌طلبد. حادثه ۱۹ دی و قیام مردم قم که جزو نقاط عطف انقلاب ما بود، از جمله حوادث عظیم تاریخ انقلاب است. این واقعه حجت بودن مردم قم را نشان داد و در گرم کردن جبهه مجاهدت و استمرار انقلاب نقش عظیمی داشت.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: نهم دی نیز جزو ایام الله است و فراموش شدنی نیست. نهم دی از جمله روزهای احیای دین و پیروزی آرمان‌های شهیدان است. نهم دی جزو روزهایی است که خداوند به برکت حضور مردم دشمن را ناکام کرد و همه نقشه دشمنان به هم ریخت، همچنین آرامش از دست رفته به ملت ایران بازگشت.

۹ دی بار دیگر استحکام بین امام و امت را نشان داد

وی تاکید کرد: نهم دی بار دیگر استحکام و انسجام بین امام و امت را نشان داد. ناگسستنی بودن ارتباط بین امت و امام از ابتدای اسلام وجود داشته و هیچ‌کس نتوانسته مؤمن را از امام خود جدا کند. تمام تلاش دشمن بر این بود که مسئله ارتباط امت و امامت را از طریق جریان فتنه کوری که برنامه‌ریزی کرده بود، برهم بزند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: همه قدرت‌های شیطانی، استکباری و نظام سلطه بدون پرده در صحنه حاضر شدند و از بانیان فتنه و فتنه‌گران حمایت رسمی کردند. آنها تبلیغات خود را در مسیر به هم ریختن نظام وحدت جامعه ایران و جدایی افکندن بین امت و ولی فقیه به کار بستند.

آیت‌الله صدیقی افزود: فتنه سال ۸۸ به بهانه تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری بود که یک دروغ بود؛ مثل دروغی که در اوکراین گفتند و انقلاب رنگی به وجود آوردند و مسیر حکومت را تغییر دادند. از آنجا که این روش در بعضی کشورهای دیگر نیز به ثمر نشسته بود، در ایران نیز انقلاب سبز را مطرح کردند و بنا داشتند از این روش، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را نابود کنند.

حامیان فتنه می‌خواستند مردم‌سالاری دینی را از بین ببرند

وی تصریح کرد: حامیان فتنه می‌خواستند پیوند سیاست و دیانت، پیوند میان مدیریت دین و حاکمیت در جامعه با خواست مردم و مردم‌سالاری دینی را از بین ببرند. مردم سالاری دینی راه نوعی بود که استکبار جهانی با تولد آن دستش از غارت کشور بزرگ ایران کوتاه شده بود، همچنین فرهنگ مردم‌سالاری دینی در کشورهای دیگر نیز ترویج یافت.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: این فرهنگ مرزها را درنوردید و خارج از ایران نیز بیدارگری کرد و مسئله قیام و جهاد علیه استکبار را در مسیر نشر قرار داد. بنابراین مستکبران با تمام امکانات خود برای جنگ با این مولود تازه تولد یافته آماده شدند، مولودی که اسلام ناب محمدی را به صحنه آورده بود.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تجلی قدرت خدا در امامت و امت بود، یادآور شد: تمام قدرت‌های بزرگ شرق و غرب با همه تجارب پیچیده خود متمرکز شده بودند که این انقلاب متولد نشود، اما به خواست خدا نتوانستند جلوی این تولد را بگیرند.

وی اظهار کرد: بعد از تولد خواستند انقلاب را در نطفه خفه کنند و در روزهای اول زندگی جمهوری اسلامی، تلاش کردند آن را از بین ببرند. بنابراین آشوب‌ها و جنگ قومیت‌ها و خلق‌ها را ایجاد کردند؛ اما از آنجا که دست خدا بالاتر از سایر دست‌ها بود آشوب‌هایی که ساخته بودند، جمع شد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: دشمنان علاوه بر جنگ نرم، به جنگ سخت و مستقیم روی آوردند؛ آن هم نه یک سال بلکه هشت سال جنگی را علیه کشور ما رقم زدند. در این جنگ ایران در یک سو و تمام قدرت‌های شیطانی در سوی دیگر میدان بودند.

همه قدرت‌های شیطانی دنیا شکست خوردند و سرافکنده شدند

آیت‌الله صدیقی متذکر شد: آنها هرچه در توان داشتند را مصرف کردند و به کار گرفتند اما این بار نیز با لطف خدا با سرافکندگی، خاک کشور ما ترک کردند و نتوانستند یک وجب از خاک ایران را در اختیار بگیرند. در نهایت دشمن ما سرافکنده و شکست خورده شد و در نتیجه همه قدرت‌های شیطانی دنیا شکست خوردند و سرافکنده شدند.

وی عنوان کرد: دشمن سال‌ها در اندیشکده‌های خود فکر و برنامه‌ریزی کرد تا انقلاب سبز را رقم بزند. مستکبران پیش از آن در جریان کوی دانشگاه تجربه‌ای داشتند، آن را آسیب‌شناسی کردند و خواستند با رقم زدن انقلاب سبز، ملت را در برابر ملت قرار دهند و شکافی ایجاد کنند تا نیازی به حمله خارجی نباشد.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: اعجاز ولایت امیرالمومنین و اهل بیت اجازه نداد دشمنان ما به اهداف خود برسند. مسئله نیابت از حضرت حجت یک حقیقت و واقعیت است. عنایت امام عصر (عج) کمک کرد و بعد از هشت ماه آشوب و ناامنی در تهران و برخی شهرستان‌ها، نهم دی ماه مردم کشور به طور خودجوش در تمام کشور حاضر شدند.

مردم دروغ دشمنان را فهمیدند و بار دیگر با ولایت میثاق بستند

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه برخی مردم در شهرستان‌ها پیش از نهم دی ماه در صحنه حاضر شده بودند، ادامه داد: نهم دی یک خیزش عمومی، جوشش الهی و یک قیام همه‌جانبه علیه استکبار و نقشه‌های بیرونی بود. نهم دی یک اعلام به این معنا بود که مردم فریب کسانی که می‌خواهند ایجاد ناامیدی کنند را نخواهند خورد. مردم اعلام کردند که دروغ دشمنان را فهمیدند، به صحنه آمدند و بار دیگر با ولایت میثاق بستند.

وی تاکید کرد: روز نهم دی ماه، یک عکس از یک رئیس‌جمهور یا شخصیت دیگری در دست مردم نبود. تنها امت و ولی فقیه برای آنها مطرح بود که این موضوع، بصیرت مردم را نشان داد. امت در وقت مناسب و آنجا که باید به میدان می‌آمدند در صحنه حاضر شدند، دوست و دشمن و اصالت ولایت را بار دیگر بازشناسی کردند و مملکت و انقلاب و نظام را بار دیگر بیمه کردند.

شهید سلیمانی یک تفکر و مکتب است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ایام شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی یک شخص نیست؛ یک جریان، تفکر، مکتب، ابری پرباران و الگوساز است. او اکسیر غیرت، معنویت، شهامت، شجاعت و دین‌داری بود. علیرغم آنکه نمی‌خواست هیچ‌جا خود را نشان دهد، خداوند متعال او را به جهانیان نشان داد.

آیت‌الله صدیقی افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی که از او نه یک شخصیت، بلکه یک جریان توحیدی ساخت، اخلاص او بود. این موضوع برای ما یک درس بزرگ است. اگر برای خدا کار کنیم، خدا نیز به ما کمک می‌کند. ویژگی دیگر شهید سلیمانی تعبد و باور به ولایت بود. حرکت او، سیاسی یا دیپلماتیک نبود، بلکه بر اساس اعتقاد و عشق و باور عمیق بود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: پیشرفت کشوری در اثر عبودیت است و عبودیت در ولایت معنا پیدا می‌کند. شهید سلیمانی این موضوع را با همه وجود باور کرده و آن را در مسائل مختلف تجربه کرده بود.

آیت‌الله صدیقی یادآور شد: سید حسن نصرالله مرد بزرگ عرب نیز بر این مسئله عقیده دارد که مقام معظم رهبری، ولی خداوند است، دید شخصی ندارد و الهام الهی دارد. بنابراین اگر دولت‌ها تحت فرمان ولایت عمل می‌کردند، امروز چنین مشکلات اقتصادی در کشور نداشتیم.

شهید سلیمانی امروز خطر بیشتری برای استکبار دارد

وی اظهار کرد: بنا بر تاکید رهبر انقلاب، شهید سلیمانی امروز خطر بیشتری برای استکبار دارد و حمایت او از جبهه مقاومت مؤثرتر از سردار سلیمانی سابق است. با شهادت حاج قاسم سلیمانی اولین ضربه‌ای که نظام وارد کرد، حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در عین‌الاسد بود. ضربه دیگر تشییع پیکر شهید سلیمانی بود که نشان داد او ملی‌ترین فرد است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: شهید سلیمانی نه تنها عراق، سوریه و لبنان را حمایت کرد فلسطین را نیز مجهز کرد. اگر در درگیری‌های اخیر بیش از هفتصد نفر از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده‌اند، اگر سران آنها به شدت وحشت کرده‌اند، اگر حزب‌الله لبنان به یک ابرقدرت شناخته می‌شود، اگر یمن این چنین مقاومت می‌کند و اگر عراقی که دیروز زیر چکمه آمریکایی‌ها امان نداشته امروز آمریکایی‌ها را بیرون می‌کند، به علت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و فرماندهی هوشمندانه شهید سلیمانی بوده است.

آیت‌الله صدیقی متذکر شد: این بصیرت و شجاعت به رخ عالم کشیده شده است. این خون پاک همچنان می‌جوشد. مردم ما تا زمانی که آمریکا را به زانو درنیاورند و مستکبران را تسلیم نکنند، راه سردار سلیمانی را ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا