۹۱ حزب اجازه فعالیت انتخاباتی دارند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: این ماده درباره چگونگی فعالیت احزاب در انتخابات و انتشار فهرست‌های انتخاباتی است. بنابر این این ماده وزارت کشور موظف است آخرین فهرست احزاب و جبهه‌های قانونی را منتشر کند، تا جامعه از احزاب و جبهه‌های قانونی اطلاع داشته باشند.

وی ادامه داد: احزاب طبق قانون احزاب و اساسنامه خود موظف هستند تا هر سه سال یک‌بار مجمع خود را برگزار و دبیرکل، شورای مرکزی و بازرسان خود را انتخاب کنند و در همین رابطه چندین بار به احزاب تذکر داده‌ایم که مجامع عموی خود را برگزار کنند.

مرادی تصریح کرد: در کشور ۱۴۰ حزب دارای پروانه فعالیت رسمی وجود دارد که تا کنون ۹۱ حزب مجامع عمومی خود را برگزار کردند و همین احزاب می‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند و ما این ۹۱ حزب را معرفی خواهیم کرد. سایر احزاب تا زمان قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی فرصت دارند مجامع عمومی خود را برگزار کرده و ارکان خود را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب معرفی کنند لذا لازم است این احزاب سریع‌تر اقدام به برگزاری مجامع عمومی خود کنند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در ادامه بیان کرد: در هشتمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گزارش مجمع عمومی انجمن اسلامی معلمان ایران مورد تأیید قرار گرفت و با تأسیس حزب «منتظران صبح فردا» موافقت شد، البته اسم و اساسنامه نیاز به اصلاحاتی دارد و حزب ۶ ماه فرصت دارد تا مجمع مؤسس را برگزار و دفاتر استانی خود را تأسیس کند، تا پروانه نهایی حزب صادر شود.

وی ادامه داد: مجوز شریان و ۱۳ جبهه دیگر به اطلاع کمیسیون رسیده است و مجوز آن‌ها در حال بررسی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا