۸۰درصد عامل آلودگی هوا در کلان‌شهرها خودروها وموتورسیکلت‌ها هستند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: بر اساس قانون هوای پاک، برای دستگاه‌های مختلف وظایفی در نظر گرفته شده اما برخی دستگاه‌ها، به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

وی افزود: ده‌ها دستگاه متولی اجرای قانون هوای پاک هستند و انتظار می‌رود مجلس این موضوع را بررسی کند و دستگاه‌های مسؤول به مجلس گزارش دهند که تا چه حد، این قانون را اجرایی کرده‌اند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جای تأسف دارد که قانون هوای پاک، روی زمین مانده و متأسفانه این روزها در کلان‌شهرها مردم به شدت از آلودگی هوا در رنج و ناراحتی هستند؛ متأسفانه در لایحه بودجه سال آینده اعتباری برای اجرای قانون هوای پاک و مقابله با آلودگی هوا در نظر گرفته نشده است.

مجلس و دولت باید به موضوعات مربوط به آلودگی، توجه کنند

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، اظهار کرد: برای ادامه حیات، یکی از موضوعات بسیار مهم، مساله محیط زیست است و مجلس و دولت باید به موضوعات مربوط به آلودگی هوا، آلودگی آب و خاک توجه کنند.

وی افزود: در قانون ساماندهی صنعت خودرو، مجلس تصویب کرد که اگر ماشین یا موتورسیکلت خارج از رده‌ای وجود نداشت، با دریافت پول می‌توان تولید را ادامه داد؛ الان سوال ما این است که آیا به واقع اینگونه است و ما موتورسیکلت و ماشین اسقاطی در کشور نداریم؟

قالیباف گفت: ۸۰ درصد عامل آلودگی هوا در کلان‌شهرها، خودروها و موتورسیکلت‌ها هستند و استاندارد نبودن سوخت، از موضوعات مهم دیگری است که منجر به آلودگی هوا شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حتماً مجلس در یکی از جلسات نظارتی خود از دستگاه‌های مسؤول دعوت به عمل می‌آورد تا مقوله اجرای قانون هوای پاک و آلودگی هوا مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا