همزمان با آزادسازی زندانیان ایران و آمریکا طبق رایزنی‌های انجام‌شده بناست ۷میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران نیز آزاد شود. به گزارش تسنیم، طبق اخبار اعلامی و براساس رایزنی‌هایی انجام‌شده در هفته‌های گذشته بناست به‌زودی شاهد آزادسازی زندانیان ایران و آمریکا و همزمان آزادسازی منابع مسدودشده ارزی کشورمان در کره جنوبی باشیم. اطلاعات دریافتی تسنیم […]

همزمان با آزادسازی زندانیان ایران و آمریکا طبق رایزنی‌های انجام‌شده بناست ۷میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران نیز آزاد شود.

به گزارش تسنیم، طبق اخبار اعلامی و براساس رایزنی‌هایی انجام‌شده در هفته‌های گذشته بناست به‌زودی شاهد آزادسازی زندانیان ایران و آمریکا و همزمان آزادسازی منابع مسدودشده ارزی کشورمان در کره جنوبی باشیم.

اطلاعات دریافتی تسنیم از یک مقام مطلع نشان می‌دهد که در پی این آزادسازی قرار است ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی مسدودشده در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد.

ایران هنوز حساب‌های اعلامی برای انتقال منابع مذکور را بنا بر ملاحظات بانکی نپذیرفته و حساب‌های جدیدی را به این منظور معرفی کرده است.

طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام شده است و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدودشده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.