استان ها

۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دربانی عصر سه شنبه با اشاره به فعالیت ۳۲ شهر از ۱۶ شهرستان استان تهران، در حوزه معاینه فنی، اظهار کرد: مجموعاً ۶۳ مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمات رسانی می کنند.

دربانی با بیان اینکه طی سال گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو توسط مراکز معاینه فنی پذیرش شده اند، گفت: از این تعداد ۷۳.۳ درصد موفق به دریافت گواهینامه، حدود ۲۵.۷ درصد برای اصلاح نواقص رد و مشمول آزمون مجددو یک درصد نیز ابطال پذیرش شده اند.

دبیر شورای ترافیک استان تهران مشکلات در بخش های ترمز، آلایندگی، وضعیت ظاهری خودرو، وضعیت کمک فنرها و انحراف محور را از موارد عمده ایراد خودروها عنوان کرد و افزود: به طور میانگین بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار عیب در خودرو مشاهده شده است.

وی بیشترین حوزه ایرادات را با ۳۱ درصد فراوانی در تست آلایندگی خودروها اعلام کرد و گفت: وضعیت ظاهری اعم از شکستگی شیشه و یا موارد مرتبط با برف پاکن و چراغ خطر با ۳۰ درصد فراوانی مقام دوم ایرادات را کسب کرده است.

دربانی بیان کرد: مقام سوم ایرادات به تست ترمز با ۱۹ درصد فراوانی و مقام چهارم و پنجم به ترتیب به انحراف خودروها با ۱۲.۵ درصد و تست کمک محورها با ۷.۵ درصد تعلق گرفته است.

دبیر شورای ترافیک استان تهران به انجام آزمون های چشمی در حوزه خودروهای دوگانه سوز در استان تهران اشاره و بیان کرد: در ۱۴ شهرستان و ۴۷ مرکز، این خدمت ارائه و طی سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار و ۷۵۸ پذیرش انجام و ۷۹ درصد قبول و مابقی مردود شده اند و مقرر شد، مخازن سوخت و موار ارتباطی با آنها تعویض شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا