۶۰ ماده به لایحه حجاب اضافه کردیم؛ لایحه دولت و قوه قضائیه صرفا برای مجازات بی حجابی بود / چیزی درمورد گشت ارشاد یا مشابه آن در لایحه نیست

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

عضو کمیسیون قضایی مجلس  می گوید که ۶۰ ماده به لایحه حجاب اضافه کردیم؛ لایحه دولت و قوه قضائیه صرفا برای مجازات بی حجابی بوده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با انتخاب با اشاره به برخی جزئیات لایحه عفاف و حجاب مصوب کمیسیون قضایی مجلس، اظهار کرد: مصوبه کمیسیون در مورد این لایحه از یک وزانت و دقت بالایی برخوردار می‌باشد و نقطه نظراتی که کارشناسان در بحث‌ و گفت‌وگوها مطرح می‌کردند، در این مصوبه لحاظ شده است. 

وی با بیان اینکه تقویت خانواده محور مصوبه عفاف و حجاب کمیسیون قضایی است، افزود: نهاد خانواده مقدس است و باید تقویت شود. اگر ما بتوانیم تمام رفتارهای جامعه را به سمتی هدایت کنیم که از آسیب دیدن خانواده جلوگیری گردد، مشکلات جامعه حل می‌شود‌ و لایحه عفاف و حجاب هم در همین راستا نوشته شده است. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه لایحه دولت و قوه قضائیه صرفا در خصوص اعمال مجازات برای بی‌حجابی بود، عنوان کرد: اما در مصوبه کمیسیون قضایی ۶۰ ماده به آن لایحه اضافه و وظایفی ایجابی برای سایر دستگاه‌ها هم دیده شده است. 

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: هر کشوری دارای قوانینی است و طبیعتا مقررات در ایران نیز به عنوان یک کشور اسلامی باید بر اساس شرع اسلام باشد. حجاب قانون جامعه ایران است و همه باید به آن احترام بگذارند و این قانون را که برای بهتر اداره شدن جامعه لازم است، رعایت کنند. 

وی با بیان اینکه در مصوبه کمیسیون قضایی چیزی در مورد گشت ارشاد یا مشابه آن مطرح نشده است، گفت: عمده ابزاری که در این قانون دیده شده، با گذشته متفاوت و بر بسترهای الکترونیکی و اعمال قانون از طریق ابزارهای غیر فیزیکی متکی است. من فکر می‌کنم این لایحه در صحن مجلس رای آورد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا