استان ها

۵۱۵ هزاز تن کالا از مازندران صادر شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

امیرجمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه‌ماه، سا ل جاری ۵۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۱۲۰ قلم کالا از ۵ گمرک نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری وآمل عمده ترین آن را از نظر ارزش فرآورده‌های لبنی به ارزش ۲۸ میلیون دلار، سیمان با ارزش ۱۲ میلیون دلار، فلزات معمولی و مصنوعات با ارزش ۱۱ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ارزش ۱۰ میلیون دلار و مصنوعات و محصولات از مواد معدنی با ارزش ۴ میلیون دلار بیان کرد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۵۲ درصد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

جمشیدی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات ۳۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون و ۷۷۹ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۳۸۰ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیون و ۶۴۱ هزار دلار، ترکمنستان با ۲۷ هزار تن به ارزش ۸ میلیون دلار، قزاقستان با ۴۹ هزار تن به ارزش ۵ میلیون دلار و ترکیه با ۲ هزار تن به ارزش دو میلیون دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۴۹۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۷۴ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشورهای فوق ۹۶ درصد وزن و ۸۳ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا