استان ها

۴ کارگاه بزرگ ازدواج در مازندران برگزار می شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی جمعه شب همزمان با هفته ازدواج در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز خدمات مشاوره روان‌شناسی استان مازندران که در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه ورزش و جوانان ظرفیت خوبی برای همکاری با مراکز مشاوره نه تنها در حوزه جوانان بلکه در حوزه ورزش نیز دارد.

وی حضور روانشناسان و مشاوران در کنار باشگاه‌های ورزشی را در عملکرد بهتر ورزشکاران تأثیرگذار دانست و گفت: خلاقیت در حوزه روانشناسی موضوع مهمی است و آنهایی که دستاوردهای بزرگ داشتند، کار متفاوت انجام دادند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از اهمیت موضوع مشاوره ازدواج جوانان گفت و گفت: در حوزه روانشناسی حوزه جوانان و ازدواج اعتبارات خوبی جذب شده است.

رجبی اذعان کرد: تلاش‌ها و اقدامات مراکز مشاوره در کم کردن آسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید به دید مردم نیاید، اما قطعاً در آینده نزدیک تأثیر خود را خواهد گذاشت لذا همه وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

وی به اهمیت برگزاری جلسات آموزشی در حوزه جوانان و ازدواج اشاره کرد و افزود: آموزش می‌تواند ما را به جایگاه بالاتر و بهتری برساند.

رجبی از مدیران مراکز مشاوره خواست در حوزه ورزش، ازدواج، مهارت زندگی و اشائه اخلاق جوانمردی تلاش و ترویج این موضوعات را با مشاوره‌های صحیح دنبال کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تاکید داشت: نیاز است در این حوزه کار شود و کارگاه‌های مختلف مشاوره ازدواج و جوانان برگزار گردد.

رجبی ادامه داد: به ورزش و جوانان کمک کنید، نظریه بدهید تا با همراهی شما بتوانیم در حوزه جوانان و بحث ازدواج در آینده شاهد پیشرفت و موفقیت بیشتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ولادت سی‌امین و در طلاق چهارمین استان کشور هستیم، یادآور شد: تا شهریورماه ۴ کارگاه بزرگ ازدواج در استان برگزار می‌کنیم.

رجبی با اعلام اینکه اعتبارات خوبی در رابطه با طلاق هست اما طرح‌های خوبی وجود ندارد، تاکید کرد: از طرح‌ها و ایده‌های خوب استقبال می‌کنیم.

نگاه ویژه دستگاه ورزش مازندران به موضوع ازدواج و پیشگیری از طلاق

همچنین معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران در این مراسم اظهار داشت: این نشست با هدف دانش‌افزایی صورت گرفته و تداوم خواهد داشت.

محمدرضا ییلاقی افزود: ازدواج بزرگترین راهبرد برای همبستگی اجتماعی بوده و در این مسیر نیاز به همراهی مراکز مشاوره داریم.

وی ادامه داد: علم روانشناسی یک علم جهانی است اما نکاتی بومی داریم که با روش‌های نوین می‌شود این موضوع را در استان پایه‌ریزی کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران بیان داشت: تولید محتوای فرهنگی و آموزشی توسط شما مشاوران می‌تواند بازخورد خوبی در حوزه جوانان و ازدواج در بین ورزشکاران داشته باشد.

ییلاقی گفت: بحث ازدواج، بحث پیشگیری از طلاق و حمایت از جوانان موارد مهمی است که مورد توجه اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران قرار دارد.

وی یادآور شد: با حمایت رئیس‌جمهور شهید، شاهد افزایش تعداد مراکز مشاوره در استان بودیم.

ییلاقی از مراکز مشاوره خواست نشست‌های بعدی را میزبانی کنند و ادامه داد: هر مرکز مشاوره‌ای محتوای جامعی را تولید کند آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم تا مورد استفاده عموم قرار گیرد.

در پایان این نشست، ذیحساب اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران گفت: نظام اقتصادی بر ۳ بخش خصوصی، عمومی و تعاونی بنا نهاده شده است.

رحمت‌الله فرهی از مراکز مشاوره خواست حسابدار داشته باشند و تمام دریافت‌ها و پرداخت‌ها را در دفاتر ثبت و از طریق حساب بانکی مسائل مالی‌شان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه خریدها باید مستندسازی شود، بر انضباط مالی مراکز تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا