استان ها

۴۸ نفر در پرونده حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان بازداشت شده‌اند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ١۵ پرونده در کمیته امنیت روانی دادسرا و رصد فضای مجازی تشکیل شده است.

وی افزود: بدنبال این پرونده‌ها، با مروجین اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی، انتشاردهندگان مطالب خلاف واقع و خلاف منافع کشور و هم آوا با جریانات هدایت شده معاندین در استان برخورد شده است.

بخشی تصریح کرد: تعداد ۴۸ نفر در پرونده حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان شناسایی و بازداشت شده‌اند که متهمان آن، هم تبعه کشورهای دیگر و هم ایرانی هستند.

دادستان مرکز استان کرمان تاکید کرد: پرونده حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان از سوی دادستان کل کشور در سفر به یکی از کشورها، پیگیری ویژه می‌شود.

وی اظهار داشت: این پرونده مراحل پایانی را در دادسرا طی می‌کند و هم اکنون نیز ۱۱ نفر از متهمان در بازداشت هستند.

بخشی از اقدامات نیروهای امنیتی و فراجا جهت مقابله با تروریست و پیشگیری از ورود گروهک‌ها و معاندین به کشور تقدیر کرد.

دادستان مرکز استان کرمان تاکید کرد: امنیت کشور مرهون زحمات شبانه‌روزی و جهادی این نیروها است.

وی یادآور شد: در سال ١۴٠١ تعداد خرده فروشان دستگیر شده مواد مخدر ۵ هزار و ۵١٨ نفر بودند که در سال ١۴٠٢ به ٧هزار و ٧۶۶ نفر افزایش پیدا کرد که حاکی از رشد ۴١ درصدی برخورد با این افراد است.

مدعی العموم در استان کرمان، به افزایش ٢٠ درصدی تعداد خرده فروشان دستگیر شده در سه ماهه ابتدای سال ١۴٠٣ نسبت به مشابه سال گذشته نیز اشاره کرد.

بخشی بیان کرد: در کنار برخوردهای سلبی، باید کارهای ایجابی هم توسط اصحاب رسانه و سایر نهادهای فرهنگ ساز انجام شود.

دادستان مرکز استان کرمان تأکید کرد: ما بر اصولی که بر حفظ آن پایبند هستیم و سوگند خورده‌ایم که از آن‌ها محافظت کنیم با کسی تعارف نداریم.

بخشی در پایان گفت: چنانچه ترک فعل یا سهل انگاری در استان در خصوص حفظ ارزش‌ها از مسئولی به ما گزارش کنند، در دستگاه قضائی به صورت قاطع با آن برخورد خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا