۲۸ هزار نفر در وزارت نفت مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شدند

Print Friendly, PDF & Email

امیرآبادی فراهانی در صحن مجلس:

۲۸ هزار نفر در وزارت نفت مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شدند

۲۸ هزار نفر در وزارت نفت مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شدند

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس به اظهارات نماینده مردم ملایر مبنی بر اینکه ۳۴ هزار نفر در مجموعه وزارت نفت بر اساس قانون تبدیل وضعیت ایثارگران جذب شدند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار داشت: در جریان رسیدگی به تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران، هادی بیگی‌نژاد، نماینده مجلس گفت ۳۴ هزار نفر در مجموعه نفت جذب شدند که نیروهای شرکتی بوده و به واسطه قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، جذب شدند و از بدنه خدماتی به بدنه کارشناسی آمدند.

وی بیان کرد: بر اساس آمار دقیقی که بنده از وزارت نفت کسب کردم، کل وزارت نفت ۲۸ هزار نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شدند که ۱۰ هزار نفر از آنها تبدیل وضعیت شده و ۱۸ هزار نفر در مراحل تبدیل وضعیت هستند و لذا آمار ۳۴ هزار نفر درست نیست.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این ۲۸ هزار نفر در کل ۶ هزار زیر فوق دیپلم و دیپلم هستند که در بخش خدماتی و عملیاتی نفت بر سر چاه‌های نفت مشغول به کار هستند و ۲۲ هزار نفر مابقی نیز که مشمول تبدیل وضعیت ایثارگران می‌شوند، دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند. نباید طوری صحبت کنیم که به جامعه القا شود گویا ایثارگران بی‌سواد هستند.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: اکنون تعداد زیادی از پزشکان و نیروهای متخصص ما جزو خانواده‌های ایثارگران هستند و حتی ۱۸۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تحصیلات عالیه دارند و ایثارگر محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: نکته دیگر آن است که ۸ سال دفاع مقدس در مناطق نفت‌خیز همچون استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام اتفاق افتاده است که مردم اکثر این مناطق در خط مقدم جبهه بوده‌اند و حالا این افراد اکثراً فرزندان آنها هستند. ضمن آنکه این عزیزان با مناطق نفت‌خیز آشنایی بیشتری دارند و به طبع سهم بیشتری در این تبدیل وضعیت خواهند داشت و به همین جهت است که ما در مجموعه وزارت نفت ۲۸ هزار نفر فرزند ایثارگر داریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر می‌رسد باید این آمارهای کاذب در کشور تعیین تکلیف شود و درخواست می‌کنم یکی از کمیسیون‌ها مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و این آمارها را راستی آزمایی کند.

وی گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با دیوان عدالت اداری داشتیم، باید بگویم آنهایی که استخدام تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ بوده‌اند این تبدیل وضعیت جز حقوق مکتسبه آنها محسوب می‌شود و طبق بند (د) قانون بودجه ۱۴۰۰ و بند (و) قانون بودجه ۱۴۰۱ مشمول آن می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا