استان ها

۱۵ هزار کشاورز مازندران در طرح جهش تولید دیمزارها فعال هستند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

محمد آهنگران در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه استان مازندران نگین و قطب کشاورزی کشور است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) حوزه کشاورزی را به عنوان بستر خدمت رسانی خود برگزید.

آهنگران افزود: پس از امضا تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، در حوزه تولید و تأمین بذور گواهی شده غلات الحمدلله تسهیلات کم بهره برای خریداری ۱۰ دستگاه بوجار پیش بینی و به شهرستان‌ها ابلاغ شد که تاکنون هفت دستگاه خریداری و جذب شده و تلاش‌ها برای جذب سه دستگاه باقی مانده ادامه دارد که با جذب این تعداد ادوات کشاورزی ظرفیت بسیار مناسبی در تولید بذر استان ایجاد شد.

وی در ادامه گفت: پیشبرد سریع و دقیق اهداف و برنامه‌ها در چارچوب تفاهم نامه نیازمند تسهیل هرچه بیشتر خاصه در بدنه شهرستانی و مدیریت‌ها و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها است تا با همدلی و همکاری همه جانبه گام‌های بلندی در راستا خدمت به بهره برداران بخش کشاورزی برداشته شود.

آهنگران افزود: با توجه به اینکه ۴ سال از اجرای طرح ۵ ساله جهش تولید در دیمزارها می‌گذرد و عملاً سال زراعی پیش رو سال آخر اجرای این طرح خواهد بود که با عنایت به شعار سال و با توجه به اینکه ۱۵ هزار کشاورز در این طرح مشغول به فعالیت هستند، احصای گزارش عملکردی از میزان ارتقا و جهش ایجاد شده در تولید محصولات دیم باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: در بحث گیاهان دارویی اقناع سازی بازار، شرکت‌ها، کارخانه داران برای خرید محصولات تولیدی طی دو ماه مذاکرات دقیق و کارشناسی صورت گرفت لیکن آمار دقیقی از میزان تولید محصول جهت ارائه به بازار وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا