۱۳۰۰ میلیارد اعتبار رهاورد سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی

معاون اجرایی رئیس جمهور:

۱۳۰۰ میلیارد اعتبار رهاورد سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی

۱۳۰۰ میلیارد اعتبار رهاورد سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی

بیرجند- معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: هزار میلیارد تومان در این سفر برای پروژه‌های عمرانی، ۲۰۰ میلیارد برای مباحث فرهنگی و صد میلیارد تومان در حوزه بانوان استان تعریف و نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن، منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور عصر جمعه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی بیان کرد: مجموعاً در دور اول سفر ریاست جمهوری بیش از پنج هزار میلیارد تومان در بحث عمرانی و تسهیلات، منابع وارد استان شده است.

وی ادامه داد: در این دوره از سفر بیشتر پیگیری مصوبات گذشته انجام شد اما هزار میلیارد تومان در این سفر برای پروژه‌های عمرانی، ۲۰۰ میلیارد برای مباحث فرهنگی و صد میلیارد تومان در حوزه بانوان استان تعریف و نهایی خواهد شد.

استقرار ۴ مجموعه تولید نیروی خورشیدی در استان

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه گذاری، بیان کرد: ۲۱ مجموعه اعم از بانک، مؤسسه، شرکت و بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ برای سرمایه گذاری در ۱۰۱ طرح تولیدی و اقتصادی با اعتبار حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقدمات توافقات و عملیاتی شدن تعهدات انجام شده و امید است این حجم سرمایه گذاری محقق شود، گفت: برخی از مصوبات و تصمیمات نرم افزاری بوده که به رونق تولید و اشتغال کمک می‌کند.

منصوری اظهار کرد: میراث فرهنگی و گردشگری درخواست برخورداری چند طرح بوم گردی فعال در استان از معافیت در بحث تبصره یک قانون حفظ اراضی داشته است که با کلیت موضوع موافقت شده است.

منصوری بیان کرد: در حوزه برق و انرژی تجدید پذیر توافقی با وزیر نیرو شده که چهار مجموعه تولید نیروی خورشیدی و پاک و تجدید پذیر در استان مستقر شوند.

رفع مشکلات مالی راه آهن

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: بر اساس توافقات انجام شده، صد در صد عوائد حاصل از درآمد بازارچه‌های مرزی برای نگهداری، توسعه و مدیریت بازارچه‌های مرزی در استان اختصاص می‌یابد که باعث رونق این مجموعه خواهد شد.

وی بیان کرد: برخی از شهرستان‌ها تقاضا داشتند فهرست آن‌ها به فهرست مناطق کمتر توسعه یافته اضافه شود که مقرر شده در دستور کار قرار گیرد.

منصوری استقرار قرنطینه نباتی و گیاهی در مرز را یکی دیگر از درخواست‌های استان دانست و گفت: مقرر شده در مرز ماهیرود با موافقت انجام شده این موضوع انجام شود و به تسهیل تبادلات کشاورزی کمک کند.

وی با بیان اینکه درخواست استان در زمینه کاهش حق النظاره چاهای آب کشاورزی هم بررسی می‌شود، افزود: مطالبه مهم و قدیمی مردم بحث راه آهن بود که از محل تهاتر نفت این پروژه با جدیت پیگیری خواهد شد و مشکل منابع این پروژه حل شده و کار سرعت خواهد گرفت.

منصوری با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده مقدمات بحث انتقال آب، کار دنبال می‌شود، گفت: خراسان جنوبی استان سبز کشور در امر گازرسانی است.

خبری خوش برای مرزنشینان

وی با اشاره به بازارچه‌های مرزی بیان کرد: واریز سود عوائد حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی در یک مرحله به دستور رئیس جمهور واریز می‌شود و استمرار این امر هم بررسی خواهد شد.

منصوری افزایش پرداختی‌ها از محدوده شعاع ۲۰ کیلومتر تا شعاع ۵۰ کیلومتر را از دیگر درخواست‌های استان عنوان کرد و گفت: این موضوع بررسی می‌شود چراکه مرز کشور نباید تخلیه شود.

وی با بیان اینکه طرح توسعه نهبندان به عنوان مصوبه دنبال می‌شود، گفت: همچنین رفع نقاط حادثه خیز، فعال سازی بازارچه‌ها دنبال می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دوبانده کردن جاده نهبندان- بیرجند در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: سهمیه‌ای برای پزشکان متخصص و استقرار در مناطق محروم توسط وزارت بهداشت دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: برای آینده حوزه پزشکی دانشجویانی از این استان بورس می‌شوند و در قبال از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود که در همین منطقه خدمت کنند که این امر هم دنبال می‌شود.

منصوری پیگیری برای مساعدت حداکثری در بحث مالیات‌ها، ۱۲ کیلومتر جاده بیرجند- قاین را از دیگر مصوبات این سفر دانست و گفت: در مجموعه هزار و ۳۰۰ میلیارد در این سفر به اعتبارات استان اختصاص یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا