استان ها

۱۱۳ هزار گواهینامه مهارت شغلی برای زندانیان کشور صادر شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، مجید احسانی صبح سه شنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات آزاد مهارت‌های زندانیان استان کردستان اظهار کرد: به منظور حرفه‌آموزی در زندان‌ها فضای کارگاهی در زندان‌های کشور ایجاد شد تا بتوانند به مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال زندانیان کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۸۴ هزار و ۶۹۰ متر فضای کارگاهی برای زندانیان کشور وجود دارد که درصددیم تا این فضاها افزایش یابد.

وی با تقدیر از اداره‌کل زندان‌های استان در حرفه آموزی زندانیان اضافه کرد: اداره‌کل زندان‌های استان کردستان امسال رتبه برتر استان‌های کشور را در حوزه حرفه‌آموزی کسب کرد.

احسانی با اشاره به تعداد زندانیانی که در زندان کردستان صاحب شغل هستند، افزود: در حال حاضر هزار و ۷۰ نفر از زندانیان کردستان مشغول کار هستند.

وی اضافه کرد: میزان اشتغال زندانیان استان امسال نسبت به سال قبل افزایش داشته و براساس بررسی‌ها رشد ۱۸ درصدی نشان می‌دهد.

مدیرکل حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان سازمان زندان‌های کشور یادآور شد: ۱۱۳ هزار گواهینامه مهارت شغلی برای زندانیان کشور توسط سازمان فنی و حرفه‌ای صادر شده است که می‌تواند به اشتغالزایی زندانیان کمک کند.

گفتنی است؛ تعدادی از زندانیان استان که در مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت‌های زندانیان موفق به کسب رتبه‌های برتر شده بودند، تقدیر شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا