سیاسی

یک کارشناس سیاسی: آن‌هایی که در داخل بحث از ساخت بمب اتم توسط ایران می‌کنند، در واقع دارند می‌گویند چنین سلاحی داریم و حالا بازرسی‌ها باید بیشتر شود / این نوع حرف‌ها هیچ وقت جواب نداده؛ به اندازه بازدارندگی هسته‌ای می‌توانیم به دشمن تلفات وارد کنیم

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شنبه شب ۱۳ مردادماه با عنوان بررسی ملاحظات امنیتی-رسانه ای ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، دکتر بیژن پیروز عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مهمان این برنامه بود و با اشاره به اینکه اگر انتظار داشته باشیم پلیس یا مراکز امنیتی، آخرین یافته‌های خود را بعد از یک جنایت یا عملیات تروریستی اطلاع‌رسانی‌ کنند درست نیست اظهار کرد: اما شاهدیم که برخی افراد یا رسانه‌های داخلی با اتکا به منابع خارجی و گمانه‌زنی‌های آنها، شروع به تکرار همان ادعاها می‌کنند.

 

هنوز کسی روایت رسمی ترور کندی را باور نکرده است!

 

او افزود: هنوز کسی روایت دولت آمریکا از ترور جان اف کندی را باور نکرده و حتی سال گذشته یکی از افرادی که شاهد صحنه بوده اظهارات تازه‌ای مطرح کرده و همچنان بعد از ۶۰ سال به دنبال بقیه تیراندازان این صحنه هستند.

 

رسانه‌های ایرانی در این روزها چه باید بنویسند؟

 

پیروز خاطرنشان کرد: بی اعتمادی به دولت، بخشی از دموکراسی است ولی وقتی رسانه‌ها به موضوعی می‌پردازند باید به منابع آن توجه کنند، اینکه منبع معتبر و غیر معتبر است یا اینکه خارجی است، نه اینکه همه از پیش خود چیزی بنویسند.

 

منبع برخی همچنان فرناز خانم است!

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: یک خانم روزنامه‌نگار در نیویورک تایمز چیزی درباره احتمال بمب‌گذاری در شهادت اسماعیل هنیه نوشته، او مأمور است چیزی بنویسد و پولی بگیرد و البته منابع ناشناسی را هم حتی در سپاه یا دیگر مراکز ذکر می‌کند ولی رسانه‌های داخلی نباید به این مسائل دامن بزنند.

 

ترور تفکر اصلی رژیم صهیونیستی است نه شخص نتانیاهو

 

او با بیان اینکه وقتی برخی افراد دلیل اتفاقات را به تصمیم شخص نسبت می‌دهند چند دلیل دارند عنوان کرد: گاهی برای جدا کردن حساب مردم از دولتمردان است ولی حقیقت این است که ترور در رژیم صهیونیستی یک تفکر است و ارتباطی به نتانیاهو ندارد.

 

بالاخره امنیت داریم یا نداریم؟

 

پیروز خاطرنشان کرد: ایران به مثابه یک دولتمرد و نمایندگان یک دولت از هنیه دعوت به حضور در مراسم تحلیف کرد و سفر این شهید به ایران پنهانی نبوده است. در ادوار مختلف حتی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران ترور شده‌اند اما اگر امنیت نداشتیم، نمی‌شد ۲۴ ساعت بعد از این حادثه، مراسم تشییع با حضور رهبری و دیگر مقامات کشور برگزار شود.

 

بمب اتم ابزار مذاکره غربی‌هاست!

 

این استاد دانشگاه گفت: روش مذاکره غربی‌ها همیشه این بوده که یا تهدید نظامی کنند و بگویند بمب اتمی بعدی به تهران اصابت می‌کند یا اینکه تحریم کنند و فشار بیاورند و سپس خواستار امتیازات فراوان در مذاکره شوند.

 

چرا آمریکا پاسخ حمله به عین الاسد را نداد؟

 

او افزود: هزینه ادامه جنگ بعد از حمله ایران به پایگاه عین الاسد آن قدر برای آمریکا زیاد بود که حاضر نشدند این کار را انجام دهند هر چند ترامپ تهدید کرده بود بیش از ۵۰ نقطه را در ایران هدف می‌گیرد.

 

آیا ایران باید بمب اتم بسازد؟

 

پیروز با بیان اینکه آنهایی که در داخل بحث از ساخت بمب اتم توسط ایران می‌کنند، در واقع دارند می‌گویند چنین سلاحی داریم و حالا بازرسی‌ها باید بیشتر شود گفت: این نوع حرف‌ها هیچ وقت جواب نداده و مشکل را هم بیشتر کرده است. حقیقت این است که به اندازه بازدارندگی هسته‌ای می‌توانیم به دشمن تلفات وارد کنیم.

 

برای زندگی در صلح باید آماده جنگ باشیم!

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در دنیای امروز، برای زندگی در صلح باید آماده جنگ باشیم! اگر نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد منفعل باشیم در نهایت حساب رژیم مثل اسرائیل چنان پُر می‌شود که باید عملیات وعده صادق را انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا