ورزشی

یک بام و دو هوا در تیم ملی تیراندازی!

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

فدراسیون تیراندازی با وجود آنکه ۲ ورزشکار را به عنوان رزرو محمد بیرانوند راهی جام جهانی ایتالیا کرد، اما در بخش تفنگ و تپانچه هیچ تیراندازی را به عنوان ذخیره به جام جهانی مونیخ اعزام نکرد.

به گزارش ایسنا، تیراندازان ایرانی برای المپیک پاریس ۴ سهمیه گرفته‌اند. این سهمیه‌ها جز هانیه رستمیان که تجربه حضور در المپیک توکیو را دارد توسط جوانترین‌های تیم ملی بدست آمده است.

سهمیه تیراندازی به شخص تعلق ندارد و برای کشور بدست می‌آید. در این شرایط گمانه‌های زیادی در مورد اعزام نشدن تیراندازانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند به گوش می‌رسد و به گفته کارشناسان این رشته شاید یکی از دغدغه‌ها و نگرانی این روزهای المپین‌ها و افت رکوردهایشان همین موضوع باشد. در این بین نباید از نقش فدراسیون، مربیان و کمیته فنی در افزایش این نگرانی‌ها غافل شد؛ فدراسیونی که در خیلی موارد یک بام و دو هوا رفتار می‌کند.

جام جهانی مونیخ آخرین مسابقه اعزامی تیم ملی تفنگ و تپانچه قبل از المپیک پاریس بود که با حاشیه‌های زیادی همراه شد. حتی یکی دو روز قبل از اعزام هم ترکیب تیم ملی بسته نشده بود و همچنان از تعداد نفرات اعزامی کاسته می‌شد.

عجیب‌ترین اتفاق حذف ورزشکار جایگزین برای المپین‌های تفنگ و اعزام دو تیرانداز مرد بود. با وجودی که طبق شنیده‌ها قرار بود نجمه خدمتی با توجه به افزایش رکوردهایش در مسابقات اخیر به عنوان رزرو دو المپین تفنگ به این مسابقات اعزام شود اما فدراسیون نام او را از فهرست اعزامی‌ها خارج کرد و حتی با هزینه شخصی هم اجازه نداد او به این مسابقات اعزام شود و پاسپورتش را هم ضبط کرد.

حسن ذوالفقاری کارشناس تیراندازی و عضو کمیته فنی تیراندازی در مورد اعزام نشدن تیراندازان رزرو به جام جهانی مونیخ گفت: لازم نبود تیراندازان رزرو به این مسابقات اعزام شوند. سهمیه‌ها و نفرات اعزامی به المپیک مشخص هستند. برخی می‌خواهند در تیم ملی تشنج ایجاد کنند. افرادی هستند که هیچ چیز را رعایت نمی‌کنند و همه چیز را برای خود می‌خواهند. اکنون هر کسی جز المپیکی‌ها به جام جهانی می‌رفت و رکورد بهتر می‌زد درخواست داشت که جایگزین المپیکی‌ها شود و ایجاد حق برای خود داشت.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که فدراسیون در مورد اهداف پروازی نظر دیگری دارد. محمد بیرانوند در تراپ با وجود سن خیلی کم برای اولین بار در تاریخ، سهمیه المپیک گرفته است اما با دو رزرو (بابک یگانه و محمدحسین پرورش‌نیا) به مسابقات جام جهانی ایتالیا اعزام شد. 

نریمان نیکخو سرمربی تیم ملی اهداف پروازی در خصوص اعزام دو رزرو همراه بیرانوند به ایسنا گفت: در این اردو علاوه بر محمد بیرانوند که سهمیه المپیک دارد دو ملی‌پوش دیگر نیز به عنوان رزرو در کنار تیم خواهند بود. بابک یگانه و محمدحسین پرورش‌نیا ملی‌پوشان جایگزین هستند که باید آنها را در سطح بالایی نگه داریم تا اگر یک درصد اتفاقی برای المپین‌مان رخ داد جایگزینی البته با بازده کمتر داشته باشیم.

شاید طبق نظر کارشناسان تیراندازی دیگر زمان برای تیراندازانی که سال‌ها در این رشته بوده و تمامی مسابقات را اعزام شده‌اند به پایان رسیده باشد اما با توجه به اهمیت حضور ورزشکار جایگزین همانند رشته تراپ، فدراسیون و کادر فنی باید حداقل چند تیرانداز بخش تفنگ را به عنوان رزرو راهی مسابقات مونیخ می‌کرد. 

هر چند که سهمیه تیراندازی برای کشور است اما در همه ادوار المپیک هر تیراندازی که سهمیه گرفته راهی المپیک شده است. قطعا با وجود نظر اعضای کمیته فنی نیز در این دوره هم همان افرادی که سهمیه گرفته‌اند به پاریس خواهند رفت اما فدراسیون نباید از آماده نگه داشتن یک جایگزین در تیم ملی تفنگ زنان غافل شود.

از طرفی همین رفتارهای دوگانه سبب حواشی و تلاطم در تیم‌های ملی خواهد شد تا جایی که آثار آن را در نتایج المپین‌ها در همین مسابقات اخیر می‌توان دید. در جام جهانی مونیخ برخی از المپین‌ها در ماده‌های المپیکی خود نه تنها به فینال نرسیدند بلکه رکوردهای خوبی هم به ثبت نرساندند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا