استان ها

گنجی؛ گنجی در بین خیران مدرسه ساز بود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا خان محمدی شب گذشته در مراسم گرامی داشت یاد مرحوم داریوش گنجی خیر مدرسه ساز گفت: ایشان دارای قلبی بسیار مهربان و مشتاق به خدمت برای مدرسه سازی بود.

خان محمدی خاطر نشان کرد: این اتفاق خیلی حکیمانه بود زیرا کسی که ۷۰ سال دور از وطن زندگی کرده بود، سرمایه‌اش را برای مدرسه سازی صرف کرد و لذت بخش ترین چیز در زندگی خود را لبخند دانش آموزانی می‌دانست که دارای مدرسه‌ای شده بودند.

به گفته وی در دیار خود مرحوم داریوش گنجی قله‌ای برای استان بود که الگوی بسیار مناسب برای دانش آموزان خراسان جنوبی ارائه کرد و همه تعهدات مورد نظر را به سرعت انجام خواهیم داد تا را ایشان در این استان نخبه پرور تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: گنجی، گنجی در بین خیران مدرسه ساز بود که در زمان حیاتش کمتر به وی که افتخار همه ما است، نپرداختیم.

خان محمدی ناظر نشان کرد: خیرانی مانند مرحوم داریوش گنجی سرمایه‌های برای این دیار است و با کمک خیران باید همه فضاهای آموزشی خراسان جنوبی را ایمن سازی کنیم.

رخسار پور مدیر کل نوسازی، تجهیز و تعمیر مدارس استان هم در این مراسم از مرحوم داریوش گنجی به عنوان پدر مدرسه سازی خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: ایشان حدود ۷ مدرسه را در خراسان جنوبی احداث کرده‌اند که یکی از آنها با حضور خود ایشان افتتاح شد و به زودی شاهد افتتاح ۴ مدرسه دیگر خواهیم بود.

به گفته وی هر چند ایشان در آلمان بودند اما اموال خود را که در سال‌های گذشته به دست آورده است، صرف مدرسه سازی برای دانش آموزان بیرجند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد روزی برسد که همه فضاهای مدارس به کمک خیران ایمن باشد.

موسوی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه گفت: آرمان‌ها را هرچند همه باور دارند اما تعداد محدودی از افراد جامعه آن را عملی می‌کنند که مرحوم داریوش گنجی از این افراد بود.

به گفته وی ایشان در لحظات آخر که در مشهد بستری بود بر اساس تقدیر الهی با آرامش این جهان را وداع گفت.

وی افزود: یک ساختمان نیمه تمام در شمال شهر بیرجند متعلق به استان قدس داریم که با تخصیص اعتبار برای تکمیل آن توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس شاهد تکمیل آن خواهیم بود.

شایان ذکر است که در این مراسم دانش‌آموز نابینای دکلمه‌ای در وصف مرحوم داریوش گنجی و مراسم افتتاح آموزشگاه دکتر داریوش گنجی قرائت کرد که هر چند همه منتظر حضور وی در این مراسم در ۳۱ اردیبهشت بودند اما او به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم حضور یابد و از وی به عنوان پدر خوبش یاد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا