گمرک مکلف به تجهیز گمرکات مرزی به دستگاه ایکس ری شد

Print Friendly, PDF & Email

در جریان بررسی بودجه؛

گمرک مکلف به تجهیز گمرکات مرزی به دستگاه ایکس ری شد

گمرک مکلف به تجهیز گمرکات مرزی به دستگاه ایکس ری شد

با مصوبه مجلس، گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به تجهیز گمرکات استان‌های مرزی (با اولویت استان سیستان و بلوچستان) به دستگاه ایکس ری اقدام نماید.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه ۱۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، چند بند الحاقی به تبصره ۷ تصویب شد.

بند الحاقی ۴- گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به تجهیز گمرکات استان‌های مرزی(با اولویت استان سیستان و بلوچستان) به دستگاه ایکس – ری (x-ray ) اقدام نماید.

بند الحاقی ۵- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به مستندسازی و واگذاری مجوزهای بهره‌برداری از معادن از طریق مزایده عمومی و با احراز صلاحیت فنی و مالی متقاضیان اقدام نماید. آئین‌نامه اجرایی این بند با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تأیید شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار اجرایی می‌گردد.

بند الحاقی ۶- به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اجازه داده می‌شود مبالغ مازاد بر اعتبار مصوب سود ویژه سهم دولت (۵۰ درصد سود ابرازی) و مازاد بر مالیات عملکرد پیش بینی شده خود را به حساب دولتی تمرکز وجوه درآمد شرکت‌های دولتی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید تا بر اساس قوانین و مقررات مربوط و در سقف بودجه مصوب، صرف سرمایه گذاری در طرح‌های نیمه تمام زیربنایی و زیرساختی و اکتشافی و ایمنی در بخش معدن و صنایع معدنی و احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس و اتمام طرح‌های نیمه تمام در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم نماید.

بند الحاقی ۷- وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است با استفاده از ابزارهای نظارتی اعم از نقشه برداری، استفاده از پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) تصاویر ماهواره‌ای، باسکول (قپان) های هوشمند، سامانه‌های الکترونیکی نظارت دقیق بر میزان استخراج معادن کشور را فراهم و از معادن بازدیدهای دوره‌ای به عمل آورد.

بند الحاقی ۸- به منظور جبران بخشی از خسارات وارده به شبکه جاده‌ای ناشی از بهره برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی، شورای معادن استان موظف است ۲۵ درصد از وصولی حقوق دولتی سهم معادن استان‌ها را از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همان استان برای نگهداری و بهسازی محورهای جاده‌ای با اولویت جاده‌های مورد استفاده معادن اختصاص دهد.

به منظور جلوگیری از تخریب جاده‌های کشور ناشی از اضافه تناژ حمل تولیدات معدنی، کلیه معادن کشور مکلفند با هماهنگی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خروجی واحد تولیدی نسبت به استقرار دفتر صدور بارنامه اقدام نمایند، تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل محصولات واحدهای تولیدی معادن و شن و نمک مشروط به ا خذ بارنامه و تأییدیه پیمایش توسط اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا