سیاسی

گفت‌وگوی تلفنی عراقچی و بورل درباره مذاکرات احیای برجام و جنگ غزه/ رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا: امیدوارم مشورت‌های سیاسی با ایران در دولت جدید ادامه و گسترش یابد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

تسنیم: نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاست خارجی طی تماس تلفنی با عراقچی، انتخاب ایشان را به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

جوزپ بورل با اشاره به معضلات موجود منطقه ای و جهانی اظهار امیدواری کرد گفتگوها و مشورت های سیاسی میان ایران و اتحادیه اروپا در دولت جدید ادامه و گسترش یابد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه نیز با تشکر از تماس و تبریک آقای بورل، ضمن اشاره به زمینه های متنوع و متعدد تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات با اتحادیه اروپا در فضای مبتنی بر احترام متقابل استقبال می کند و لازمه آن گفتگو برای حل مشکلات فی مابین و رفع سیاست های نادرست کشورهای اروپایی می باشد.

طرفین دراین گفتگوی تلفنی همچنین برخی از موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات رفع تحریم ها و آخرین تحولات مربوط به جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را مورد توجه و تبادل نظر قرار دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا